حجت الاسلام سبزی گفت: ملی اعلام کردن مزارع و باغات باعث بی انگیزگی کشاورزان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم شهر غرق آباد ساوه گفت: معضل ملی اعلام کردن مزارع و باغات باعث شده تا کشاورزان ما به عنوان تولید کنندگان انگیزه‌ای برای فعالیت نداشته باشند

حجت الاسلام سبزی افزود: امروز در بسیاری از مناطق روستایی ساوه و زرندیه شاهد هستیم، زمین‌هایی را که سالیان طولانی اهالی به کشت و کار مشغول بوده اند، جز اراضی ملی اعلام شده است.

او با انتقاد از پیگیری نکردن مشکلات روستاییان از سوی ادارات مربوطه اضافه کرد: تعیین تکلیف اینگونه اراضی در کمیسیون استانی قابل رفع است، اما متاسفانه کمترین پرونده‌ها در این خصوص، مربوط به شهرستان‌های ساوه زرندیه است که از بی توجهی به رفع مشکلات روستانشینان حکایت دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تردد کشاورز روستا نشین به مرکز استان مشکل است و ادارات مربوطه در شهرستان با همکاری دهیاران و شورا‌ها وظیفه دارند، با برگزاری جلسات، در راستای حمایت ازکشاورزان، این معضل مردم را رفع کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
مگر کسی عقلشو از دست داده که با وجود این قانون مزخرف بیاد و زمینشو یا زیر کشت زراعت ببره یا تبدیل به باغ کنه. به قانون میگن مصادره زمینهای مردم.