عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیک و کپه‌کاری در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان فراهان کلید خورده و تا پایان سال انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مهدیار جودکی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان گفت: اعتبار تخصیص شده برای طرح عملیات آبخیزداری در شهرستان فراهان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و با اجرای آن علاوه بر متراکم‌سازی پوشش گیاهی، از فرسایش خاک جلوگیری شده و بستر ذخیره اصولی نزولات جوی فراهم می‌شود.

او بیان کرد: عملیات ایجاد کمربند حفاظتی به طول ۱۶ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز در این شهرستان انجام می‌شود که این اقدام منجر به آگاه‌سازی مردم در خصوص عدم تصرفات در اراضی ملی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان گفت: چهار طرح گابیون‌بندی حوزه آبخیز خنجین با اعتبار ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز از محل صندوق توسعه ملی همزمان با دهه فجر در شهرستان فراهان به بهره‌برداری رسید.

جودکی با اشاره به اینکه طرح مذکور به میزان یک هزار و ۵۵۰ متر مکعب حجم دارد، گفت: جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب، تغذیه سفره منابع آب زیرزمینی و نگه داشتن رسوبات در بالا دست حوزه آبخیز از جمله اهداف ایجاد این سازه‌ها است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.