منصور گفت: استان مرکزی در زمره استان‌های زاگرسی کشور قرار گرفت تا از اعتبارات این بخش برای توسعه فضای سبز استفاده کند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه دیدار از پروژه جنگل کاری ۵۳۵ هکتاری سرسختی شهرستان شازند گفت: مصوب شد استان مرکزی (شهرستان شازند) در ردیف استان‌های زاگرسی کشور قرار گرفته و از اعتبارات کشوری این بخش برای توسعه فضای سبز استفاده کند.

منصور افزود: در استان مرکزی حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار عرصه حوزه‌های آبخیز وجود دارد که در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن کار آبخیزداری انجام گرفته و امیدواریم با همکاری بیشتر دولت و مجلس شاهد افزایش این حجم پروژه آبخیزداری در استان باشیم.

او اضافه کرد: در استان مرکزی در ۱.۲ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده که در این ۱.۲ میلیون هکتار حدود یک میلیارد مترمکعب ذخیره آب سالم و مانع رسوب آب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حفظ منابع آب و خاک و پوشش گیاهی ۳ اولویت سازمان جنگل‌های کشور است افزود: عملیات آبخیزداری در ۱.۲ میلیون هکتار از اراضی استان مرکزی اجرا شد.

او اضافه کرد: منابع آب و خاک و پوشش گیاهی جزء ارزشمندترین و اساسی‌ترین منابع هر کشوری هستند و یکی از وظایف اصلی و مهم سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور حفظ این ۳ منبع است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با حفظ آب، پوشش گیاهی را تقویت و با پوشش گیاهی هم خاک را حفاظت می‌کنیم و با خاک مناسب آب و منابع آبی را تقویت می‌کنیم که این ۳ منبع بر یکدیگر تاثیر مستقیم دارند.

او ادامه داد: در استان مرکزی ۲ پروژه شروع شده و با سرعت کار اجرائی آن به پیش خواهد رفت و تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: پروژه کله جُوب با حدود ۴۰ هزار مترمربع عملیات خاکی، دریاچه سد با حدود ۳۷۰ هزار مترمکعب ظرفیت سال قبل آغاز شده و با شتابی که پیدا کرد امسال به بهره‌برداری رسید و کار خوبی که با مشارکت معاونت علمی و فناوری انجام شد انتقال آب به درختان مثمر و کشت و معیشت مردم است.

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یک پروژه آبخیزداری در شازند به بهره‌برداری رسید و عملیات اجراءی دو پروژه دیگر هم آغاز شد.

پروژه جنگل کاری ۵۳۵ هکتاری سرسخت شهرستان شازند با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد و ۹۰۰ میلیون اجرا شده است.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.