فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از آتش سوزی در " لته در" هفتاد قله اراک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  عباس جودکی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی  از  آتش سوزی در " لته در" هفتاد قله اراک خبر داد و گفت: این آتش سوزی در" لته در" از اراضی منطقه حفاظت شده هفتاد قله رخ داد که با حضور به بموقع محیط‌بانان این منطقه، مهارو از گسترش حریق جلوگیری شد.

جودکی افزود: علت آتش سوزی در دست بررسی میزان خسارت در دست اقدام است، اما براساس برآورد اولیه نشان می‌دهد به حدود ۱۵ هکتار از اراضی این منطقه خسارت وارد شده است.

او با بیان اینکه این آتش سوزی‌ها آسیب زیادی را به محیط زیست و مردم وارد می‌کند اضافه کرد: با این آتش سوزی‌ها ذخایر گیاهی و جانوری از بین می‌رود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: از بین رفتن پوشش گیاهی و درختچه‌های این مناطق در اثر آتش سوزی همچنین باعث ایجاد سیل در هنگام بارندگی‌ها و فرسایش آب و خاک می‌شود.

او با بیان اینکه منشأ بسیاری از این آتش سوزی‌ها عامل انسانی است از مردم خواست حتی المقدور از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش به توصیه‌های ایمنی در مورد طبیعت توجه کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.