رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند از اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان خبر داد.

اختصاص اعتبار بیش ۱۵میلیارد ریالی به طرح آبخیز داری شازندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محسن محمدی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند گفت: ۱۰ هکتار عملیات بانکت بندی به طول ۹ کیلومتر در حوزه آبخیز زالیان شازند امسال آغاز و عملیات اجرایی این طرح در حال انجام است.

او ادامه داد: سه هزار چاله کنی برای کشت درختان سازگار با منطقه شامل انگور، آلو، گیلاس، هلو، بادام و گردو توسط کشاورزان منطقه در این حوزه آبخیز حفر شده و ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری نیز برای انتقال آب از سد خاکی این منطقه و آبیاری درختان انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند افزود: زیر ساخت‌های آبخیزداری در این منطقه توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انجام و کشت درختان و بهره برداری از آن‌ها توسط کشاورزان انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: اجرای طرح آبخیزداری در شهرستان شازند در قالب طرح ۹ در ۹۹ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و تحقق رونق تولید و با هدف کاهش فرسایش خاک، جلوگیری از ایجاد رواناب و تقویت سفره‌های زیر زمینی در حال انجام است.

او مساحت حوزه آبخیز زالیان شهرستان شازند را ۹ هزار و ۱۷۸ هکتار عنوان کرد و گفت: اقدامات آبخیزداری در این حوزه از سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال با احداث بند خاکی تراکمی با حجم ۲۵ هزار متر مکعب و عملیات سنگ و ملات به مساحت ۱۲۰ متر مکعب آغاز شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند اظهار داشت: ایجاد بند خاکی تراکمی به مساحت ۳۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و ۱۴ هکتار عملیات بیولوژیک شامل بانکت بندی از دیگر اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند در حوزه آبخیز زالیان این شهرستان بود که سال گذشته اجرایی شد. 

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.