حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در جمع مسئولان قضایی استان مرکزی گفت: قضات شریف و با انگیزه باید تکریم شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در جمع قضات عالی رتبه و مسئولان قضایی استان مرکزی گفت: قضات شریف و با انگیزه باید مورد توجه باشند و تکریم شوند تا با انگیزه بیشتری خدمت رسانی کنند.

مرتضوی مقدم با تاکید بر راهکار‌های پیشگیری از فساد در دستگاه قضا افزود: تکریم اربابرجوع، تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها، دوری از کاغذ بازی و صدور دستورات شفاف از مهمترین راهکار‌های پیشگیری از فساد به شمار می‌رود که باید اجرایی شود.

او همچنین عدالت را تضمین کننده حفظ و تداوم نظام دانست و به همه توصیه کرد در این مسیر حرکت کنند.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این جلسه گفت: برخورد قاطعانه با فساد از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی است و در سال جاری با ۱۰۸ نفر برخورد قانونی شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به تلاش دستگاه قضا در استان مرکزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: ساماندهی و بازگشت ۵۰ واحد تولیدی بزرگ به فعالیت در استان در دستور کار دادگستری قرار گرفت که در این مسیر موفقیت‌هایی به دست آمده است.

او با اشاره به کاهش ۸ درصدی پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی استان مرکزی اضافه کرد: میزان پرونده‌های مختومه در محاکم قضایی این استان هم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: امسال با پیگیری‌های دستگاه قضایی هزار و ۳۴۲ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۶۲۵ میلیارد ریال رفع تصرف شد و تا پایان سال این مهم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.