مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی از پرداخت بیمه بیکاری به بیش از ۵ هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در جلسه مشترک کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی و شهرستان ساوه گفت: هم اکنون در سطح استان مرکزی به ۵ هزار و ۶۷ نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

حسینی افزود: از این تعداد هزارو ۹۶۱ نفر مربوط به شهرستان ساوه،۲۸۰ نفر مربوط به شهرستان زرندیه و ۳۴۵ نفر مربوط به شهرستان دلیجان است که ماهانه بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مقرری بیمه بیکاری در این سه شهر پرداخت می‌شود.

فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم در این جلسه گفت: براساس ضوابط ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی قانون بیمه بیکاری، افراد مشمول این قانون موظفند پس از اعلام اداره کار در مشاغل مورد نیاز مشغول بکار شوند.

فرخی افزود: در غیر اینصورت برابر ضوابط باید مقرری آن‌ها قطع شود تا از تحمیل بار مالی به سازمان تامین اجتماعی جلوگیری شود.

او اضافه کرد: حرکت در مسیر تولید و حمایت از سرمایه گذاران براساس استفاده حداکثری از قوانین و مقررات موجب ارتقا سطح تولید و اشتغال در استان مرکزی خواهد شد.


معاون اقتصادی استاندار مرکزی در ادامه تسهیل شرایط ورود و خروج کالا در منطقه ویژه اقتصادی را از نیاز‌های صاحبان صنایع بیان کرد.

او ادامه داد: مقررات کمرگی و قوانین اختصاصی مناطق آزاد برای تسهیل در امر تولید می‌توانند فضای کسب و کار را تغییر دهد و استانداری مرکزی با توجه به شرایط شهر صنعتی کاوه آماده‌ی مکاتبه و انعکاس چالش‌های قانونی در زمینه تغییر برخی قوانین را دارد.

فرخی تصریح کرد: استان مرکزی در بسیاری از شاخص‌ها در حوزه تولید به مراتب بهتر از صنایع دیگر کشور و در زمره استان‌های موفق در حمایت از تولید است.

او اظهار کرد: این دستاورد مرهون یک اقدام منسجم مشترک بین دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان است و خوشبختانه در دو سال اخیر استان مرکزی در تحقق شعار سال موفق عمل کرده است.

ملکی رییس دادگستری شهرستان ساوه هم در این مراسم گفت: براساس سیاست‌های حمایتی قوه قضاییه در توسعه‌ی تولید و اشتغال، مشکلات مدیران صنایع درجلسات حمایت قضایی شهرستان ساوه بررسی و نسبت به به ادامه‌ی چرخه صنعت راهکار‌های لازم بررسی و اتخاذ شد.

ملکی افزود: با توجه به تفاهم نامه‌ی شورای حل اختلاف با وزارت صمت مبنی بر راه اندازی شورای حل اختلافِ شهر‌های صنعتی کشور، شهرستان ساوه جزو اولین شهر‌هایی بود که با راه اندازی شعبه‌ای از شورای حل اختلاف، نسبت به رسیدگی به پروند‌های حوزه صنعت اقدام کرد.

او ادامه داد: در مدت چهارماه تشکیل شورای حل اختلاف در شهر صنعتی کاوه، از ۱۵۰ فقره پرونده مربوط به فعالین اقتصادی ۷۰ درصد منجر به صلح و سازش شده که این امر منجر به جلوگیری از حضور مدیران شرکت‌ها و فعالین صنایع در دادگستری شده است.

رییس دادگستری شهرستان ساوه اضافه کرد: یکی از درخواست‌های صاحبان صنایع احظار نشدن به دادسرا و رسیدگی مشکلات در درون حوزه صنعت بود که با راه اندازی شعبه شورای حل اختلاف این مطالبه، هم اکنون محقق شده است.

جلسه مشترک کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران دادگستری ساوه در اتاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد.

در پایان این جلسه به پاس همراهی و تعامل سازمان تامین اجتماعی با کمیته‌ی حمایت قضایی و صاحبان صنایع از حسینی مدیرکل این سازمان قدردانی شد.

تسهیل ورود و خروج کالا از منطقه ویژه اقتصادی، تقسیط بدهی‌های بیمه‌ای و مالیاتی، روان سازی مقررات گمرکی، حذف قوانین دست و پاگیر در حوزه واردات و صادرات، مشکلات مربوط به اخذ مصوبه گواهی تولید، نبود تلفن شهری و اینترنت در برخی صنایع و بوروکراسی زمانبر اداری در حوزه صنعت از جمله مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح و برای برطرف کردن آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.