ماموستا رستمی گفت: نباید با برخی رفتار‌های نادرست مربوط به چهارشنبه آخر سال موجب ایجاد تهدید برای خود و دیگران شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک مبعث پیامبر، با اشاره به آزادسازی ۲۶ نفر از زندانیان استان کردستان جرائم غیرعمد به واسطه کمک خیرین و مسئولان، اظهار داشت: اگرچه زندان مرکز تربیت و اخلاق است و خیلی از انسان‌ها در این مکان تربیت شده و با سربلندی به بدنه جامعه بازگشته‌اند، اما امیدوارم روزی شاهد باشیم که هیچ کس در زندان‌ها نباشد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: فقر عیال خداوند و ثروتمندان وکیل خداوند در زمین هستند و باید با کمک به نیازمندان و فقرا وکالت خود را به درستی انجام دهند.

ماموستا رستمی افزود: امروز با تلاش نهاد‌های حمایتی در سایه برکات نظام و کمک خیرین زمینه رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آن‌ها فراهم شده است.

او در ادامه به موضوع درختکاری و اهمیت آن گریزی زد و با تبریک هفته منابع طبیعی، عنوان کرد: منابع طبیعی سرمایه ملی و حراست از آن وظیفه همگانی است و همه باید با کاشت نهال و حراست از درختان وظیفه خود را در این حوزه انجام دهیم.

امام جمعه سنندج به سنت‌های غلط آتش‌بازی در چهارشنبه آخر سال هم اشاره کرد و گفت: حفظ سلامت جان انسان‌ها از دیدگاه اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است، نباید با برخی رفتار‌های نابخردانه که امروز متاسفانه به سنتی در جامعه تبدیل شده است موجب ایجاد تهدید برای خود و دیگران شویم.

ماموستا رستمی با تاکید براینکه برخی برنامه‌ها با فرهنگ مردم کردستان همخوانی ندارد، گفت: حیف است که جوانان و نوجوانان ما به خاطر بی‌توجهی در آخرین روز‌های باقیمانده از سال موجب بروز اتفاقات غیرقابل جبران شوند.

او اضافه کرد: جامعه بشری امروز به شدت درگیر ویروس کشنده و خطرناک کرونا است نباید با ناآگاهی برای تفریحات زودگذر چهارشنبه سوری ضمن به خطر انداختن جان خود و دیگران، فشار کاری کادر درمان را زیادتر کنیم.

امام جمعه سنندج افزود: پیامبر رحمتی در ادامه عظیم از جانب خداوند به تمام بشریت و همه مخلوقات از انس و جن، گیاه و نبات و ... رحمت است.

اوبا بیان اینکه در امت‌های قبل از پیامبر وقتی گناه به اوج می‌رسد خداوند بلا‌های مختلف را به سر جامعه نازل کرده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام از چنان حرمت و جایگاهی در منظر پروردگار برخوردار است و به خاطر وجود مبارکشان از فرستادن عذاب و نزول بلا به سوی کفار هم خوداری می‌کند.

ماموستا رستمی با عنوان اینکه رسالت پیامبر (ص) محدود به زمان و مکان نمی‌شود، گفت: رسالت پیامبر رسالتی برای تمام بشریت و در طول تاریخ بوده و همه جهانیان را زیرچتر خود قرار می‌دهد.

او اضافه کرد: خداوند زمانی که از پیامبر صحبت می‌کند نام حضرت را در کنار نام مبارک خویش می‌آورد و این مهم را در آیات متعدد قرآن مشاهده می‌کنیم.

ماموستا رستمی افزود: افتخار بزرگی برای امت حضرت رسول اکرم است که پیرو چنین پیامبری است، امتی که به فرموده پروردگار، امتی میانه‌رو بوده و روز قیامت از بالاترین جایگاه برخوردار هستند.

او خاطرنشان کرد: ما پیامبری داریم که همواره در طول حیات مبارکشان غم امت را می‌خوردند و برای نجات آنان به درگاه خداوند دعا می‌فرمود.

امام جمعه سنندج با اشاره به سفر پیامبر مکرم اسلام در شب مبعث و معراج به ۷ آسمان و اتفاقاتی که در این مسیر افتاد، گفت: پیامبر مکرم اسلام در این سفر هدیه عظیم نماز را برای امت خود آورد که بهترین راه عروج و ارتباط با خداوند است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.