یک هنرمند ۲۳ ساله اردنی هنر نقاشی با حنا روی دست را این بار به روی بوم آورده تا زیبایی های کشورش را به دیگران نشان دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زنان معمولاً دست‌های خود را با نقش و نگار‌های ظریف با حنا تزئین می‌کنند که برای مدت زمان محدودی روی پوست باقی می‌ماند، این یک روش سنتی است که در خاورمیانه، آفریقا و آسیا شناخته شده است. بالقیس العبادی، تکنیک نقاشی خود با حنا را توسعه داد و از تکنیک حنا برای نقاشی از زیبایی‌های اردن روی بوم سفید، از جمله نقاشی‌های شهر السلت، مناظر دیدنی و شهرها استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


او می‌گوید هدف این است که میراث کشورش را به اشکال هنری به بازدید کنندگان و گردشگران ارائه دهد. العبادی گفت: " نقاشی‌هایی که من می‌‌کشم فقط یک صحنه از شهر یا کشورمان نیست، بلکه نشان دهنده فرهنگ ما نیز هست. هزاران سال است استفاده از حنا در آداب و رسوم ما وجود دارد و گردشگران به آن علاقه مند هستند. گردشگران به اینجا می‌آیند تا آداب و رسوم ما را ببینند، بنابراین من یک تصویر جدید به آن‌ها ارائه می‌دهم، که یک نقاشی با حنا است. "

نقاشی با حنا روی بوم به جای دست + عکس

العبادی توضیح می‌دهد که نقاشی با حنا بر روی بوم مزایایی دارد که یکی از آن‌ها آزادی کار بدون ترس از اشتباه است، زیرا به راحتی می‌تواند آن را از بین ببرد، او می‌گوید: "این یک تفاوت است. نقاشی با حنا روی دست جای اشتباهی ندارد و اگر طرحی اشتباه کشیده شود نمی‌توان آن را پاک کرد ولی این مشکل در نقاشی روی بوم وجود ندارد که یکی از خوبی‌های این کار همین موضوع است. "

حنان العبادی مادر بالقیس می‌گوید: " من از این هنر دخترم خیلی احساس خوبی دارم، منظورم این است که دخترم میراثی از کشورش را برای دیگران باقی می گذارد، نقاشی روی بوم می‌تواند نشان دهنده جزئیات بیشتری از آداب و رسوم ما باشد ولی طرح حنا روی دست فقط مختص طرح های کوچک و ریز است."

نقاشی با حنا روی بوم به جای دست + عکس

این هنرمند جوان گفت که می‌خواهد علاوه بر راه اندازی برنامه‌ای برای تبلیغات محصولاتش به مردم،کارهایش را در اینترنت هم به نمایش بگذارد تا مشتریان بیشتری را جذب کند. این هنرمند جوان تاکنون ده اثر هنری نقاشی کرده و تکنیک‌های خود را به حدود دوازده زن آموزش داده که هرکدام موفق به شروع کار شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۴:۲۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
زیباست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
نقاشیش کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
هر کسی ی استعدادی داره خدا علاقه شو میده استعدادشم میده مثل اون های که چهچه میزنند خواننده میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
عالییییییییییییییییییییییییییی