سعیدی گفت: انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی کرمان از امروز به صورت حضوری و غیر حضوری آغاز شده است و به مدت ۷ روز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طیبه سعیدی، مسئول ثبت نام انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی کرمان با اشاره به آغاز ثبت نام انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی کرمان گفت: تاکنون ۴ داوطلب به صورت حضوری در فرمانداری کرمان ثبت نام کرده اند.

او با بیان اینکه وزارت کشور به دلیل شرایط کرونا، سامانه‌ای طراحی کرده که داوطلبان می توانند به آن مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند،  افزود: ثبت نام از امروز صبح ۲۰ اسفند آغاز شده و به مدت ۷ روز ادامه دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد از سامانه اطلاعی ندارند و برای ثبت نام در فرمانداری کرمان حضور پیدا می‌کنند،  بیان کرد: داوطلبان می‌توانند به چهار روش اپلیکیشن موبایلی، از طریق دسکتاپ (کامپیوتر)، ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و همچنین از طریق حضور در فرمانداری کرمان ثبت نام خود را انجام دهند.

یاسر کرباسی، مسئول آی تی انتخابات ششمین دوره شورا‌های شهر‌های اسلامی کرمان نیز  گفت: تاکنون یک نفر به صورت سامانه‌ای در این دوره از انتخابات  ثبت نام کرده است.

 او افزود: ثبت نام به صورت مجازی و سامانه‌ای مراحل پیچیده‌ای ندارد و در اپلیکیشن‌ها، فیلم‌های آموزشی ضمن  متن آموزشی وجود دارد که افراد می توانند ثبت نام خود را به راحتی انجام دهند.

او با بیان اینکه افراد می توانند  به صورت حضوری و غیر حضوری ثبت نام خود را انجام دهند، افزود: مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان شامل اصل گواهی عدم سوء پیشینه، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن، اصل و تصویر کارت ملی، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم، اصل و تصویر مدرک تحصیلی معتبر، یک قطعه عکس و  اصل گواهی قبول استعفا برای اشخاصی که مشمول ماده ۳۲ قانون انتخاب باشند، است. 

کرباسی عنوان کرد: به استناد ماده ۳۰ قانون، داوطلبان هنگام ثبت نام باید داری شرایط تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، داشتن  سن ۲۵ سال، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و ابزار وفاداری به قانون اسلامی جمهوری باشند.

او بیان کرد: افرادی که به صورت سامانه‌ای ثبت نام می کنند در  پایان با حضور در فرمانداری باید ثبت نام خود را نهایی کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار