مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با افتتاح برق رسانی روستای لوند کنارک ۱۰۰ درصد روستا‌های این شهرستان از برق پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: روستای لوند کنارک آخرین روستای فاقد برق کنارک بود که با برق دار کردن این روستا تعداد روستا‌های بهره‌مند از برق به ۱۲۴ روستا رسید.

او ادامه داد: نصب ۴۸۰ متر شبکه فشار ضعیف و متوسط و نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۵۰ کاوا با اعتباری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جهت برق رسانی به روستای لوند کنارک انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هفت هزار و ۸۶۴ مشترک شهری و ۱۳ هزار و ۷۰۸ مشترک روستایی تحت پوشش امور توزیع برق کنارک هستند گفت: کار واگذاری ۹۰۲ اشتراک روستایی این شهرستان تاکنون انجام شده است.

او با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب تنها ۳۳ روستای سیستان و بلوچستان از برق برخوردار بودند اظهارداشت: به برکت انقلاب اسلامی هم‌اینک بیش از پنج هزار و ۴۷۰ روستای این نقطه از ایران اسلامی از برق پایدار بهره‌مند هستند.

عوض زاده بیان کرد: تمامی روستا‌های دارای مجوز، کار برقرسانی آن‌ها انجام شده و باقی‌مانده روستا‌های فاقد برق در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی منابع طبیعی و شورای حفاظت از اراضی ملی در برنامه برقرسانی قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه تعداد روستا‌های برقدار شده سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید حدود ۶۶۵ روستا بوده اظهارداشت: همواره توجه به مناطق کم برخوردار بویژه روستا‌ها از اولویت شرکت توزیع نیروی برق این استان بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار