نماینده ولی فقیه در استان کرمان مطرح کرد؛

توانمند سازی مددجویان کمیته امداد در شرایط جنگ اقتصادی

امام جمعه کرمان گفت: کمیته امداد توانمند سازی را به بهترین وجه ممکن در یکی از سنگر‌های بزرگ و در جنگ اقتصادی اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در مراسم جشن توانمند سازی اقتصادی ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده زیر پوشش ‌کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان که در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، گفت: امروز مهمان نهادی انقلابی هستیم که از دل انقلاب جوشید و فرزند انقلاب است.

او افزود: کمیته امداد، نهادی است که به دستور امام خمینی (ره) شکل گرفت که هر چه داریم مرهون مجاهدت‌های این مرد بزرگ در تاریخ انسانیت هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به حضرات معصومین(ع)  اقتدا کرد و با شجاعت و درایت توانست انقلاب به این بزرگی را به پیروزی برساند. 

او گفت: کمیته امام خمینی (ره) ماموریت بزرگی را در دستور کار قرارداده است  و به قشر نیازمند جامعه که در متون دینی اشاره شده؛ اگر کمکی به آن ها شود دست خود را بوسه بزنید. کمک کرده است درواقع، این نهاد در یک معامله پرفایده بزرگی حضور پیدا کرده و موفق شده است. 

امام جمعه کرمان افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره)، هدف بزرگ تری را در دستور کار خود قرار داد که علاوه بر رسیدگی به امور نیازمندان و قشر آسیب پذیر جامعه که موفقیت آن در کشور مشاهده می‌شود، توانمند سازی مددجویان در شرایط جنگ اقتصادی امروز است.

او  تصریح کرد: کمیته امداد توانمند سازی را به بهترین وجه ممکن در یکی از سنگر‌های بزرگ و در جنگ اقتصادی با برنامه ریزی حساب شده و هدفمند اجرا کرده و  توفیقات و تابلوی موفقیت خوبی به نمایش گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: با امید بخشی و خودباوری در صحنه‌های مختلف جامعه می‌توانیم موفق شویم و امیدواریم به برکت خون همه شهدا به ویژه شهید سلیمانی به زودی شاهد جشن بزرگ توانمند سازی مددجویان باشیم و بتوانیم ادعا کنیم که اشتغال افراد آسیب پدیر را حل کردیم و به نقطه مطلوب برسانیم.

 ایجاد اشتغال در مناطق محروم به همت مددجویان کمیته امداد

یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: ایجاد اشتغال و کار در مناطق محروم کار دشواری است که مددجویان کمیته امداد با همت و امید توانسته اند در دورترین نقاط محروم، شغل ایجاد کنند.

او افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)؛ اگر این گزارش‌ها و گزارش‌های مشابه را بشنوند، خوشحال می‌شوند.

صادقی  با تشکر از همه مسئولان، رسانه ها، بنگاه‌های صنعتی، معدنی استان تصریح کرد: با مشارکت جدی در نقاط مختلف استان با اندک سرمایه می‌شود، شغل ایجاد کرد.

او با تاکید بر ورود بیشتر بنگاه‌ها تصریح کرد: خیرین نیز کمک‌های زیادی را برای مددجویان انجام داده اند.

صادقی گفت: امید در شرایط سخت، کار بزرگ و مهمی است.

او افزود: به مناسبت عید مبعث هزار و ۵۰۰ بسته جهیزیه به زوج‌های نیازمند اهدا می‌شود.

انتقاد استاندار از خرج کردن  هزینه ها در قالب مسئولیت‌های اجتماعی

 علی زینی وند، استاندار کرمان هم در این مراسم  گفت: حوزه اشتغال همواره در کشور مورد توجه بوده و رفاه، اشتغال، صنعت و غیره  کلیدواژه‌هایی هستند که در حکومت‌های دنیا به کار گرفته می‌شوند.

او با اشاره به اهمیت مشاغل خرد در اقتصاد افزود: کشور‌های پیشرفته دنیا نیز برای توزان در توسعه بر مشاغل خرد تاکید دارند. 

زینی وند تصریح کرد: ایران یکی از کشور‌هایی است که در نهادسازی شبکه موفق  بوده و این نهادسازی به عنوان ستون، کشور را نگه داشته و باید به عنوان نهاد موثر و به روز به داد جامعه برسند که دارند می‌رسند.

زینی وند گفت: آنچه که اکنون نیاز مردم ، برای کاهش حاشیه نشینی، عزتمندی مردم و رشد عدالت در جامعه هست، توسعه مشاغل خرد و خانگی است. این‌ها کشور را تنظیم و مردم را با عزت می‌کنند.

او با اشاره به جزیره‌ای کار کردن، گفت: اگر بتوانیم هسته هماهنگی بین شبکه و ساختار مفید جمهوری ایجاد کنیم که هم افزا باشیم، می‌توانیم خیلی زود کشور را به تعادل در حوزه مشاغل خرد برسانیم.

 استاندار کرمان تصریح کرد: پول کلانی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در استان هزینه می‌شود؛ اما به تشخیص افراد است و استان را متعادل نمی‌کند. پیشنهاد این است که یک نهاد در این زمینه تشکیل شود و بنا به نیاز مناطق کار انجام شود.

درپایان این مراسم  از خیران، مسئولان، کارآفرینان، مجریان طرح های اشتغال و بانک هایی که با امداد همکاری داشتند، قدرانی شد.

همچنین در حاشیه این مراسم نیز مددجویان دستاوردها و توانمندی های خود را در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار