یک شرکت دانش بنیان اراکی خط تولید نسل جدید ماسک‌های ۴ لایه را طراحی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  به همت متخصصان بومی کشورمان یک شرکت دانش‌بنیان در اراک موفق به طراحی خط تولید نسل جدید ماسک‌های چهارلایه شد.

سید محسن بنی جمالی رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان در اراک با بیان اینکه گونه جدید و جهش یافته ویروس، عموم مردم و همچنین متخصصان پزشکی را نگران کرده است گفت: ماسک‌های چهارلایه طراحی شده در این شرکت از مواد مورد استفاده در ماسک‌های جراحی با لایه فیلتر قوی‌تر است و امکان ورود ویروس را به سیستم تنفسی را کاهش می‌دهد.

بنی جمالی افزود: این شرکت دانش بنیان در ابتدای فراگیری بیماری کرونا از پیشتازان تولید دستگاه‌های ماسک سه لایه بود و اکنون متخصصان جوان کشور خطوط تولید ماسک را بروزرسانی کرده و موفق به طراحی خط تولید نسل جدید ماسک‌های چهارلایه با عنوان ماسک سه بعدی شده اند.

او با بیان اینکه این شرکت توانایی ساخت تجهیزات پیشرفته را دارد، اضافه کرد: این دستگاه با الگوبرداری از نمونه خارجی طراحی شده و انتظار می‌رود تا پایان اسفندماه به بهره برداری و تولید انبوه برسد.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان در اراک با اشاره به توانایی تولید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار ماسک در روز با استفاده از دستگاه‌های جدید طراحی شده این شرکت بیان کرد: در حال مذاکره با کشور‌های همسایه به منظور صادرات محصولات و خدمات خود هستیم.

او با اشاره به پتانسیل بالای صادرات محصولات بهداشتی از کشور ادامه داد: امیدواریم با همکاری دولت موانع صادرات رفع شده و در این زمینه ارزآوری مناسبی برای کشور به وجود آید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۰:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
چطور باشما جهت خرید تماس بگیریم
آخرین اخبار