رئیس بیمارستان امام خمینی محلات از تدابیر برای مهار کرونای انگلیسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی دهم اسفند ماه در استان مرکزی زمانی مشاهده شد که یک ساوه‌ای بعد از سفر به البرز کرونای این ویروس را با خود به استان آورد و با ادامه مسافرت‌ها هر گوشه‌ای از استان مرکزی با انجام یک مسافرت آلوده شد که شهرستان محلات هم هجدهم اسفندماه به جمع شهر‌های آلوده پیوست.

دکتر قلیچ خانی رئیس بیمارستان امام خمینی محلات در گفت و گو با خبرنگارما با اشاره به این موضوع گفت: با توجه به ثبت یک مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان محلات جلساتی را با هماهنگی سایر قسمت‌ها انجام دادیم و سعی کردیم محدودیت‌ها را به صورت مناسب اعمال کنیم.

قلیچ خانی با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان افزود: طی یکسال و دوماه درگیری شهرستان‌محلات با بیماری کرونا موارد ابتلا به این بیماری حدود ۸۰۳ مورد بوده است که متاسفانه ۵۶ نفر نیز از این بیماران جان خود را از دست داده اند.

او اضافه کرد: در حال حاضر بیماران بستری کرونایی در شهرستان محلات ۹ بیمار است که طبق آمار، روزانه حدود یک تا سه نفر در شهرستان محلات به این بیماری مبتلا می‌شوند.

رئیس بیمارستان امام خمینی محلات با اشاره به خبر خوش رسیدن اولین محموله واکسن کرونا به شهرستان محلات بیان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون در شهرستان محلات شروع شده است.

او ادامه داد: کادر درمان و همکاران بهداشتی، واکسیناسیون شان آغاز شده و در حال حاضر ۳۰ دوز واکسن به شهرستان اختصاص داده شد که در دو نوبت در دو روز، هر روز ۱۵ عدد تزریق شد و اولویت‌ها هم پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان که مستقیماً با این بیماری درگیر بودند می‌باشد.


با وجود اینکه وضعیت کرونایی در شهرستان محلات زرد است، اما این شرایط بسیار شکننده و آسیب پذیر است و باز هم تنها راه مبارزه با کرونا و پیروزی بر این ویروس منحوس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف شهروندان است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.