قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۳۶۰ میلیارد تومان از آغاز شیوع کرونا تاکنون در راستای درمان بیماران مبتلا به این ویروس در استان هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، دکتر علی فرهادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی لرستان پرداخت شده و این در حالیست که در این مدت ۳۶۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

او اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بیمارستانی کرونا و ۲۱۰ میلیارد تومان نیز در زمینه هزینه های پرسنلی (کارکنان) در استان هزینه شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور (تنس مصنوعی)، تجهیزات آزمایشگاهی و لباس حفاظتی کادر درمان مهمترین تجهیزات تامین شده در استان جهت مقابله با ویروس کرونا هستند.

فرهادی گفت: در راستای تامین لوازم حفاظتی، لباس، ماسک کادر درمان و کیت‌های تشخیص کرونا به طور متوسط ماهانه ۶ میلیارد تومان در این استان هزینه می‌شود.

او با اشاره به گزارش چند مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان و قدرت سرایت چند برابری آن نسبت به نوع معمولی تاکید کرد: هم استانی ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند و از تجمعات و حضور در مکان های پرازدحام دوری کنند.

تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۶۸ هزار و ۵۶۲ نفر رسیده است که یک هزار و ۳۵۱ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.