دو سناتور جمهوری‌خواه از دولت آمریکا خواستند تا تحریم‌های تسلیحاتی جدیدی را علیه ایران وضع کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست آی، دوسناتور آمریکایی با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور به طرح ادعای باطل تمدید تحریم‌های تسلیحاتی پرداختند.

سناتور جونی ارنست و سناتور بیل هیگیرتی چهارشنبه گذشته طی نامه‌ای به آنتونی بلینکن از وزارت خارجه آمریکا خواستند تا از تحریم تسلیحاتی جدید علیه ایران پشتیبانی کند. این ادعای سناتور‌های جمهوری خواه در واکنش به موشک باران اخیر پایگاه عین الاسد و برغم انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر مطرح شد.

در نامه دو سناتور جمهوری خواه آمده است: ما باید تحریم‌های تسلیحاتی معنی دار و موثری همراه با تحریم‌های ثانویه اعمال کنیم، تا از فروش تسلیحاتی دیگر کشور‌ها به ایران ممانعت به عمل آید و هم مانع فروش سلاح‌های ایران به دیگر کشور‌ها شود.

در بخشی از این نامه سناتور‌های آمریکایی درباره احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به دولت بایدن هشدار داده و ادعا می‌شود: ایران نه تنها تهدیدی برای امنیت ایالات متحده است، بلکه متحدان و شرکای ما را نیز تهدید می‌کند. تا زمانی که اقدامی نکنیم، ایران به تقویت گروه‌ها و شبه نظامیان افراطی در سراسر خاورمیانه ادامه خواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷ تحریم تسلیحاتی را علیه ایران وضع کرد. اما بر اساس یکی از بند‌های مندرج در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اکتبر سال ۲۰۲۰ منقضی شد و ادعای مقامات آمریکایی برای تمدید این تحریم‌ها بی اساس شناخته شد. دولت دونالد ترامپ تلاش باطلی را در این زمینه بکار بست، اما با ثبت دو ناکامی در شورای امنیت از این ادعا عقب نشینی کرد.

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا نیز روز پنج‌شنبه مدعی شد ایران حامی حملات اخیر به پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق است.

روز چهارشنبه شبکه الجزیره به نقل از منابع امنیتی عراق از حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی «عین الاسد» در استان الانبار عراق خبر داد. این منابع اعلام کردند: در حمله راکتی به پایگاه عین الاسد ۱۰ راکت به نزدیکی محل حضور نیرو‌های ائتلاف در پایگاه اصابت کرده است.

در همین حال، صابرین نیوز ابتدا از پرتاب ۴ راکت خبر داد سپس اعلام کرد که ۱۴ موشک ۱۰۷ میلیمتری به سوی پایگاه پرتاب شده است، ستون‌های دود از بخش نظامی پایگاه عین الاسد مشاهده می‌شود و آژیر خطر در پایگاه به صدا در آمده است. بر اساس گزارش‌ها، پس از حمله موشکی به پایگاه نظامی عین الاسد، آمریکایی‌ها بخش مربوط به خود را در این پایگاه بستند. همچنین مجروحان این حمله با یک بالگرد به خارج از پایگاه منتقل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
چیز جدیدی نیست
آخرین اخبار