به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که منتظر هستیم هیوندای تولیدات خود را به سمت وانت های باربری و بخشهای عملکردی با سانتا کروز و اتومبیل اسپرت ببرد، نام تجاری آسیایی یک کراس اوور دیگر را نیز عرضه میکند. برخلاف گزارشها، بایون جدید به طور قابل توجهی کوچکتر از Kona نیست و این 2 خودرو شباهت هایی به یکدیگر دارند.
کراس اوور ساب کامپکت با ۴.۱۸ متر طول، ۱.۷۷ متر عرض و ۱.۴۹ متر قد، از نظر اندازه کمی کوتاهتر از کنا (۴/۲۱ متر ) است، این خودرو جدید باریکتر و از سقف، کوتاه تر است. ابعاد فاصله دو محور ۲.۵۸ متر است که کمی کوتاهتر از Kona است، در حالی که ظرفیت بار در صورت جمع شدن صندلیهای عقب، ۴۱۱ لیتر است.
Bayon در اصل، یک نسخه کراس اوور از سوپر مینی i۲۰ برای بازار اروپا است. هیوندای به جای فروش در آمریکای شمالی و مناطق دیگر، یک مدل جداگانه با طراحی خارجی ساخته است که در آن از چراغهای جلوی گرفته تا خطوط تیز و چراغ های LED بومرنگ در عقب، تغییر کرده است.
این خودرو اساسا برگرفته از کراس اوور کوچک i۲۰ است، اما طراحی داشبورد کمی متفاوت است. داشبورد دارای 2 صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی است که یکی در پشت آمپر و دیگری برای سرگرمی، همراه با یک طرح تهویه هوا است.
موتور پایه در آن یک موتور بنزینی با تنفس طبیعی ۱.۲ لیتری با قدرت ۸۴ اسب بخار است که از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی کلاسیک در جاده رانده می شود. مدل دیگری از آن دارای، سه سیلندر ۱.۰ لیتری توربوشارژ است که ۱۰۰ اسب بخار قدرت در کنار انتخاب بین شش سرعته دستی یا هفت کلاچه اتوماتیک دو کلاچه دارد.
از آنجا که نرخ مصرف AWD در این بخش نسبتاً کم است، هیوندای بایون را فقط با طرح FWD میفروشد تا ساده و مقرون به صرفه باشد. برخی احتمالاً از خود میپرسند که بایون چه فایدهای دارد در حالی که شبیه کنا است؟، این سوال خوبی است و نام تجاری کره جنوبی احتمالاً این را به عنوان یک کراس اوور کاربردیتر و ارزش مدار برای کسانی که به AWD یا نسخه EV نیازی ندارند تبلیغ خواهد کرد. به هر حال، این یک ماشین کاملاً جدید نیست، زیرا این خودرو بیشتر در امتداد یک i۲۰ تولید شده با بدنه متفاوت است.
انتهای پیام/