رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی برنامه‌های این سازمان را برای ارتقای عدالت آموزشی به‌ویژه در مناطق روستایی و عشایری تشریح کرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسینی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش استثنایی در۱۷۰۰ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه، پذیرای بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در ۷ گروه را تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار داده است.

او با بیان اینکه عدالت آموزشی مهم‌ترین فرصت برای ایجاد عدالت در سایر ابعاد جامعه است، تصریح کرد: مهم‌ترین جریانی که به عدالت کمک می‌کند، عدالت آموزشی و ایجاد فرصت تعلیم و تربیت برای همه آحاد جامعه است.

حسینی افزود: در این میان دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بخشی از افراد جامعه هستند و وجود و تأسیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی گامی در جهت عدالت آموزشی است.

او گفت: آموزش‌ و پرورش استثنایی نزدیک به ۱۳ هزار دانش‌آموز مناطق روستایی و عشایری را تحت پوشش قرار داده است. از این تعداد ۸ هزار و ۱۴۶ نفر در ۵۵۰ مدرسه خاص و ۱۴۱۷کلاس استثنایی و ۴ هزار و ۵۵۸ نفر نیز در مدارس تلفیقی و در کنار دانش آموزان عادی در حال تحصیل هستند.

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی افزود: ۳۴ مدرسه شبانه‌روزی نیز به ۱۵۶۷ دانش‌آموز استثنایی خدمات ارائه می‌دهند و این مدارس نیز گامی در جهت عدالت آموزشی هستند.

او با اشاره به خدمات حمایتی قابل ‌ارائه به دانش آموزان استثنایی گفت: سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در ۱۸ بخش خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ارائه می‌کند که تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر به‌ویژه دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری از این خدمات استفاده کرده‌اند و در سال جاری نیز ۷ میلیارد تومان به این خدمات اختصاص ‌یافته است.

حسینی ارائه سرویس ایاب و ذهاب به دانش آموزان استثنایی را گامی در جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانست و گفت: تمامی دانش آموزان استثنایی به‌ویژه ۶۵۰ نفر از دانش آموزان استثنایی مناطق روستایی و عشایری در شش استان کرمانشاه، هرمزگان، ایلام، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و فارس از سرویس ایاب و ذهاب خاص استفاده می‌کنند.

او گفت: در راستای توانمندسازی معلمان بین ۸ تا ۴۰ساعت آموزش برای توانمندسازی معلمان روستایی برگزارشده است تا این معلمان خدمات بهتری به دانش آموزان استثنایی روستایی ارائه دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.