مهم‌ترین حوادث پنجم اسفند‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه پنجم اسفند‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق مسافرکش نما در چنگال پلیس آگاهی فارس

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و دستگیری سارق مسافرکش نما با اعتراف به ۲۱ ققره سرقت خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی ظهار داشت: در پی ارجاع چند فقره پرونده به پلیس آگاهی با عنوان سرقت و زورگیری در پوشش مسافرکشی، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فارس قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق سوژه‌های خود را تحت عنوان مسافر سوار خودرو‌های پراید و پژو ۴۰۵ سرقتی کرده و در طول مسیر با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری اموال، گوشی تلفن همراه و وجه نقد می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان، گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی، موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت به عنف موبایل، وجه نقد و ... با شیوه زورگیری تحت پوشش مسافر کش اقرار کرد، عنوان داشت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد به هیچ وجه به عنوان مسافر سوار خودرو‌های مشکوک نشوند و در صورت امکان از ناوگان‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

در کف اتاق نیسان حامل گاو، جاساز ۲۰۸ کیلو تریاک بود

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: ماموران پلیس نی‌ریز در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان حامل گاو، ۲۰۸ کیلو تریاک کشف کردند.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "نی‌ریز" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه‌ای با یک دستگاه وانت نیسان حامل گاو قصد انتقال تریاک به این شهرستان دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران سریعا پس از هماهنگی قضائی به محور "نی‌ریز-سیرجان" اعزام و یک خودرو وانت نیسان حامل ۴ راس گاو را مشاهده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۰۸ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در کف اتاق جاسازی شده بود کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی، روانه زندان شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ لطیفی لارستان با کسب اطلاع از دپو استخراج ارز دیجیتال در منزلی در این شهرستان، بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۳ لطیفی پس از اخذ مجوز قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۴۵۰ قطعه طیور غیر بهداشتی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف ۴۵۰ قطعه طیور غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی عنوان داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای مبارزه با کالای قاچاق، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان حامل طیور مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۴۵۰ قطعه طیور (مرغ زنده آلوده و غیربهداشتی) را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان "آباده" با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش محموله مکشوفه، ۲۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری ۳۴ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ متهم تحت تعقیب را دستگیر و روانه دادسرا کردند.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ متهم تحت تعقیب را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: در سوابق این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می‌شود.

دستگیری ۳۸ معتاد و خرده فروش افیونی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۳۸ معتاد و خرده فروش مواد مخدر طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: ماموران انتظامی کازرون طرح مبارزه با معتادان و خرده فروشان افیونی را به منظور ارتقاء سطح امنیت عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم در برخی نقاط این شهرستان طی یک ماه گذشته اجرایی کردند.

او افزود: در اجرای این طرح، ۳۸ معتاد و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه افراد دستگیر شده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: طرح‌های عملیاتی پلیس کازرون برای مقابله با مجرمان، سارقان، معتادان و افرادی که نظم و امنیت عمومی را بر هم می‌زنند تداوم دارد و این شهرستان جولانگاه اینگونه افراد نیست.

اتوبوس حامل ۵ میلیارد کالای قاچاق در سپیدان توقیف شد

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالا‌های قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: مأموران انتظامی "سپیدان" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۳ هزار و ۱۱۲ ثوب انواع پوشاک، ۲۵۹ قلم انواع لوازم آرایشی، ۲ دستگاه اسکوتر و ۱۱ دستگاه لوازم برقی از نوع قهوه ساز، ریش تراش، کتری برقی، اسنک ساز و... خارجی قاچاق و فاقد هر
گونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ "فداکار" افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدابیر لازم را اتخاذ و در برابر قاچاقچیان و مخلان عرصه اقتصادی و مجرمین، با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کنند.

کشف کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف محموله قاچاق یک میلیارد ریالی در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور "کوه چنار-نورآباد"، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

او خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو، ۳ دستگاه کمپرسور کولر، ۳ دستگاه ظرفشویی و ۳ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

۲۰۱ کیسه کود شیمیایی قاچاق در کازرون کشف شد

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک تن و ۵۰ کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان  بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو و نگهداری کود شیمیایی قاچاق در دو انبار در یکی از محله‌های کازرون، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه نماینده جهاد کشاورزی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبارها، ۲۰۱ کیسه انواع کود شیمیایی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

تخطی از سرعت حادثه آفرید

رئیس پلیس راهور استان فارس، گفت: بر اثر واژگونی سواری پراید در بلوار "چمران" شیراز، یک نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در بلوار "چمران" شیراز به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس راهور به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پراید با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در این حادثه، یک نفر از سرنشینان بر اثر شدت جراحات وارده فوت و ۲ نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

کشف زمین‌خواری ۵ میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف زمین خواری ۱۱ هکتاری به ارزش ۵ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر در این زمینه خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی اقلید مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۱۱ هکتار واقع در بخش "حسن‌آباد" این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: با دستور مقام قضائی و انجام اقدامات انتظامی، ماموران به همراه نمایندگان منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و ۱۱ هکتار زمین تصرف شده را از ید متصرف خارج و به بیت‌المال بازگرداندند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های بازگردانده شده به بیت‌المال، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف گیاهان دارویی قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۹۰۰ کیلوگرم گیاهان دارویی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران انتظامی داراب در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین اجرای ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۹۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی از نوع آویشن که قاچاق و فاقد مجوز بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

سرقت در شیراز و کشف در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت و خودرو مسروقه و دستگیری ۲ سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: در پی وقوع ۲ فقره سرقت موتورسیکلت و خودرو پراید در شیراز و متواری شدن سارقان به سمت شهرستان سپیدان، موضوع شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، موفق شدند طی دو عملیات ضربتی هر دو دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه را شناسایی و آن‌ها را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر سارق دستگیر و روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست برای پیشگیری از سرقت، اصول ایمنی را رعایت کنند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

پلیس امانتدار؛ اموال گمشده را به صاحبش بازگرداند

فرمانده انتظامی لارستان، گفت: کیف پول حاوی کارت‌های عابر بانک همراه با رمز مربوطه که مفقود شده بود توسط افسر پلیس راهنمایی و رانندگی تحویل صاحبش شد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: یکی از ماموران وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی حین گشت زنی در خیابان مدرس شمالی لارستان، متوجه یک عدد کیف پول که در کنار بانک سپه افتاده می‌شود.

او ادامه داد: این مامور وظیفه شناس کیف حاوی مدارک شناسایی و کارت‌های عابر بانک ملت، تجارت و صادرات با رمز‌های مربوطه و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد را جهت شناسایی مالک، تحویل پلیس راهور می‌دهد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه با بررسی‌های فنی مالک شناسایی و به پلیس راهور مراجعه کرد، افزود: برابر اظهارات مالباخته مبلغ ۸ میلیون تومان وجه نقد موجودی کارت‌های وی بوده است.

سرهنگ امجدی با تقدیر از حرکت شایسته این مامور وظیفه شناس، گفت: یکی از شاخص‌های پلیس اسلامی حفاظت از مال و دارایی شهروندان است که بدون شک همه کارکنان انتظامی از چنین روحیه‌ای برخوردارند و خود را امین مردم می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار