مهم‌ترین حوادث ۲۸ بهمن‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

در منزل مسکونی مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر و دستگیری یک قاچاقچی در شهرک میانرود این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی افزود: مأموران انتظامی یگان امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در شهرک "میانرود" این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل، ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۳ کیلو حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲۵ رأس گوسفند سرقتی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۲۵ رأس گوسفند مسروقه به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: در پی تماس تلفنی فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت ۲۵ راس گوسفند توسط سارقان در یکی از محله‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، طرح مهار در سطح حوزه استحفاظی به مرحله اجرا درآمد و ماموران انتظامی با اقدامات فنی و پلیسی، محل نگهداری گوسفندان سرقتی را در کوهستان‌های اطراف شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با بیان اینکه سارقان عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن دام‌ها و استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شده‌اند، گفت: در بازرسی از آن مکان ۲۵ رأس گوسفند سرقتی کشف و تحویل شاکی شد.

سرهنگ فرهادی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه دارد، افزود: دامداران به توصیه‌های پلیس جهت پیشگیری از سرقت توجه کرده و نسبت به استحکام محل نگهداری احشام، گماردن نگهبان و نصب دوربین‌های مدار بسته اقدام کنند.

سارق اینترنتی، همسر مالباخته بود

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: سارقی که ۲۳۰ میلیون ریال از حساب شاکی برداشت کرده بود همسر وی بود.

سرهنگ مهدی جوکار  بیان کرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر برداشت‌های سریالی غیر مجاز به مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که برداشت‌های غیر مجاز از حساب شاکی طی چندین مرحله در قالب خرید شارژ تلفن همراه، بسته اینترنت و پرداخت قبوض صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از تحقیقات فنی و سر نخ‌های موجود به همسر شاکی مظنون و وی را احضار کردند.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه و در مواجهه با ادله و مستندات پلیس، به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت: با اختصاص رمز خرید اینترنتی به حساب پس انداز همسرم دسترسی و در طول یک سال مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال را از حساب وی برداشت کردم.

این مقام انتظامی با اشاره به گذشت شاکی از متهم، موارد ذیل را برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز به شهروندان توصیه کرد:

-رمز بانکی را در بازه‌های زمانی مناسب تغییر دهید.

-از انتخاب رمز‌های ساده برای کارت بانکی خود پرهیز کنید.

-رمز بانکی را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزدیکان قرار ندهید و همچنین از یادداشت کردن آن روی کاغذ و یا روی جلد آن اجتناب کنید.

پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از اجرای طرح تشدید، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ محمد‌نیکبخت افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان با هدف ارتقا امنیت در جامعه صنفی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات، طرح تشدید، کنترل و نظارت را اجرا کردند.

او افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به صورت محسوس و نامحسوس از ۳۶ واحد صنفی بازدید و ۱۴ واحد را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمپ کردند.

دستگیری دکتر قلابی با یک میلیارد اخاذی

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری دکتر قلابی که با تهدید، یک میلیارد ریال از معتادان اخاذی کرده بود خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "آباده" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با معرفی خود به عنوان دکتر، بدون داشتن هیچگونه تخصص و یا مجوزی در سطح شهرستان، اعتماد معتادان را جلب کرده و سپس با اخاذی و دریافت مبالغ زیاد، به ظاهر اقدام به درمان آنان می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با توجه به تهدید جدی علیه بهداشت شهروندان، معتادین و همچنین دخالت متهم در امورات پزشکی، ماموران با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری دکتر قلابی شدند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه متهم به بزه انتسابی خود مبنی بر اخاذی یک میلیارد ریالی از ۱۵ نفر شهروند معتاد اقرار کرد، عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه وی، یک هزار و ۵۰۰ بسته انواع قرص‌های روان گردان، کدئین و مرفین دار، ۲ دستگاه فشار خون، انواع تجهیزات حجامت و تزریقات، سوزن و نخ‌های مخصوص جراحی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش دارو‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی، روانه زندان شد.

جاساز حرفه‌ای تریاک در صندلی موتورسیکلت‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۳۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر که در صندلی ۲ دستگاه موتورسیکلت جاسازی شده بود خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "رستاق" داراب حین کنترل محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان، به ۲ دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست دادند.

او ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، هر دو راکب با به جا گذاشتن موتورسیکلت‌ها متواری و ماموران موفق شدند در بازرسی از آنها، ۲۴ کیلو حشیش و ۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در صندلی جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد، گفت: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و مواد مخدر به شدت مقابله خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آن‌ها نخواهد داد.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در گراش

فرمانده انتظامی گراش از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدجواد اسلامی‌مهر بیان کرد: ماموران یگان امداد "گراش" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از دپو ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین در یک باغ شخصی مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری مالک ادامه دارد.

شاگرد کارگاه تولیدی، سارق از آب درآمد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری شاگرد کارگاه تولیدی که اقدام به سرقت ۵ تن مواد اولیه "ساخت سبد پلاستیکی" از صاحبکار خود کرده بود خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت مواد اولیه در یک کارگاه تولیدی در یکی از محلات "جهرم"، موضوع به صورت ویژه در دستور تیمی از ماموران کلانتری "۱۱ جمهوری" قرار گرفت.

او بیان داشت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که سرقت انجام شده توسط شاگرد کارگاه مذکور طی چند ماه صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند سارق را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم، ۵ تن مواد اولیه ساخت سبد کشف شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

گفتنی است متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار