مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: برای راهنمایی گردشگران مذهبی استان کرمان آموزش راهنمایان تور از ضروریات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فریدون فعالی ،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در نشست با اعضای جامعه حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان کرمان ضمن گرامیداشت روز جهانی راهنمایان گردشگری گفت: راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی این استان می‌توانند نقش مهمی در هدایت صحیح و افزایش رضایتمندی گردشگران ایفا کنند.

او با اشاره به اینکه باید تمامی فعالان حوزه گردشگری با یکدیگر هماهنگ و تعامل داشته باشند و به صورت جزیره‌ای عمل نکنند، اظهار کرد: همکاری راهنمایان توانمند با تاسیسات گردشگری استان کرمان موجب افزایش کیفیت تور‌ها و رضایت گردشگران می‌شود.

فعالی بیان کرد: تاسیسات گردشگری استان ملزم به استفاده از راهنمایان آموزش دیده هستند، زیرا از این طریق می‌توان ظرفیت‌های حوزه گردشگری را به گردشگران معرفی و از سویی دیگر زمینه فعالیت و اشتغال نیرو‌های آموزش دیده را در این حوزه فراهم کرد.

او در ادامه به حضور گردشگران مذهبی در استان کرمان برای زیارت مزار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: راهنمایان گردشگری باید در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گیرند تا بتوانند زمینه ماندگاری گردشگران را فراهم آورند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه استفاده از تجربه راهنمایان گردشگری با سابقه استان در اولویت برنامه‌های جامعه حرفه‌ای راهنمایان تور قرار گیرد، اظهار کرد: خوشبختانه تجربیات فعالان پیشکسوت حوزه گردشگری کرمان توانسته چراغ راه مدیران مرتبط با صنعت گردشگری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار