معاون عمرانی استانداری کرمان گفت:با توجه به شیوع کرونا برای حضور مسافران در کنار مرقد سردار سلیمانی باید برنامه ریزی مناسبی انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سید‌مصطفی آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان در جلسه کارگروه میراث‌فرهنگی و گردشگری استان کرمان که با حضور اعضای این کارگروه در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، گفت:در نوروز ۱۴۰۰ مسافرانی برای حضور در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و روستای قنات ملک به کرمان سفر خواهند کرد که باید برای سفر‌های مذکور با حضور دانشگاه علوم‌پزشکی و دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ریزی مناسبی انجام گیرد که دچار مشکلاتی در زمینه شیوع ویروس کرونا نشویم.

او در ادامه به عرصه و حریم قلعه‌های دختر و اردشیر اشاره کرد و اظهار کرد: تعدادی از همشهریان کرمانی که در محدوده این قلعه‌ها ساخت و ساز کرده اند با مشکلاتی زیادی مواجه شده‌اند که خوشبختانه با همکاری خوب اداره کل میراث‌فرهنگی به زودی عرصه و حریم این قلعه‌ها اصلاح و مشکلات به وجود آمده رفع می‌شود.

آیت اللهی موسوی در ادامه با اشاره به خانه تاریخی لطفعلی‌زاده که اخیرا در کمیته تشخیص نفایس، فاقد ارزش‌های تاریخی و فرهنگی شناخته شده است، افزود: با توجه به این موضوع نباید این خانه تاریخی که دارای معماری و تزئینات منحصربفردی است تخریب شود و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری کرمان به دنبال تغییر مالکیت این بنای تاریخی برای مرمت و تغییر کاربری آن هستیم.

او اظهارکرد: متاسفانه اخیرا یکی از موضوع‌هایی که مانع از مرمت و احیای و همچنین تغییر کاربری بنا‌های تاریخی شده، ضوابط ترافیکی در اطراف این بنا‌ها است که باید در این زمینه کارگروهی با حضور نیروی‌انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی برگزار شود تا برای این معضل، چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار