رئیس مرکز بهداشت بردسیر گفت: در طرح شهید سلیمانی ۶۰ تیم با مراجعه به محل سکونت افراد، موفق به شناسایی ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حبیب الله برهانی، رئیس مرکز بهداشت بردسیر گفت: در طرح شهید سلیمانی بیش از ۱۳۰ نفر در قالب ۶۰ تیم ساماندهی شده اند که با مراجعه به محل سکونت افراد، موفق به شناسایی ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا و حدود ۲هزار نفر افراد در تماس با بیماران شده اند.

او افزود: قرنطینه به موقع و جلوگیری از حضور بیماران و افراد در تماس آن‌ها در اجتماع و محل کار، نقش موثری در کاهش ابتلا و مرگ و میر در شهرستان بردسیر داشته است.

رئیس مرکز بهداشت بردسیر تصریح کرد: قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ما دچار یک پیک بودیم که در یک مقطع کوتاهی تعداد موارد بستری در بیمارستان و تعداد موارد فوتی به شدت افزایش پیدا کرده بود که در حال حاضر قطعا به اهداف اجرای این طرح که کاهش موارد بستری و مرگ و میر است در شهرستان بردسیر رسیده ایم.

سرهنگ حسین امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسیر نیز ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان و بسیجیان مشارکت کننده در طرح شهید سلیمانی گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی بسیجیان در قالب سفیران سلامت، به افراد مستمند و کسانی که توانایی تامین امکانات و تجهیزات منزل خود را ندارند خدمات ارائه می‌کنند که ۱۵۰ نفر به صورت میانگین در بحث سفیران سلامت مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: همچنین در این طرح حدود ۷۰ نفر از بسیجیان در قالب تیم‌های نظارتی و حمایتی به صورت روزانه ساماندهی می‌شوند که هم در بحث اصناف، بازاریان و ادارات نظارت می کنند تا از اجرای شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد کرونا شهرستان اطمینان حاصل شود.

امیری بیان کرد: همچنین تاکنون هزار بسته کمک مومنانه با همکاری مسئولان شهرستان بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار