معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از ۳۹ کتابفروشی در طرح زمستانه کتاب ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی امید بخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با اشاره به اینکه  ثبت نام برای شرکت در طرح  زمستانه کتاب تا ۵ اسفندماه امسال ادامه دارد، گفت: ثبت نام از ۲۵ بهمن ماه در  این طرح  آغاز شد که  طرح زمستانه برای  خریداران کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفندماه امسال است. 

او، با تاکید بر اینکه میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها ۲۵ درصد است، بیان کرد: حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین و قبل از شروع طرح اعلام می شود.

 امید بخش، تصریح کرد: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۲۰۰ هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر مشتری ۴۰ هزار تومان است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ادامه داد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشد ند مشمول طرح نمی‌شوند.

او، افزود: ارائه تخفیف در  طرح زمستانه کتاب تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود.

امیدبخش، اضافه کرد: کتابفروشی های مشارکت کننده در  این طرح تا زمان به پایان رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیر حضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل پاییزه امکان پذیر و مدیریت دستور العمل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است.

 تاکنون ۳۴ کتابفروشی در شهر شیراز و ۵ کتابفروشی در سایر شهرستان‌های فارس به طرح زمستانه کتاب ۱۳۹۹ پیوسته اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار