سرسنگی گفت: ولایت مداری شهید سلیمانی مهمترین نکته شخصیت ایشان بود، نباید از یاد ببریم که این سردار پیش از هر چیز سردار ولایت بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «آیین رونمایی از ترجمه ۲۰ زبانه نامه سردار شهید سلیمانی به دخترش فاطمه، هدیه به دختران و پسران جهان» امروز (شنبه، ۲ اسفند) در دانشگاه تهران برگزار شد.

مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: به همت بسیج اساتید استان تهران و دانشگاه تهران این مراسم تدارک دیده شده است.

او ادامه داد: شخصیت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی مخصوصا بعد از شهادت ایشان مورد نقد و بررسی گسترده‌ای قرار گرفته است. هر چند شهید سلیمانی شخص نام آشنایی برای فرزندان انقلاب، جبهه مقاومت و مردم ایران بود اما بعد از شهادت ایشان لایه‌های از شخصیت ایشان منتشر شد که از آن آگاه نبودیم.

سرسنگی ادامه داد: تاثیر ایشان در جریان مقاومت و مواجهه با گروه‌های الحاقی و تاثیری که در متحد کردن نیرو‌های مسلمان در منطقه و جهان داشت، خیلی مهم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: آن چیزی که موجب محبوبیت ایشان شد، فقط جنبه اجتماعی شخصیت ایشان نبوده است؛ چه بسا در بین نیروی انقلابی هم اکنون افرادی هستند که خدمات ارزنده‌ای را انجام می‌دهند اما علت اینکه ایشان علاوه بر سردار مقاومت بودن سردار دل‌ها هم بود و شهادت ایشان باعث شود صحنه‌ای در کشور رقم بخورد که نظیر آن را کم دیده بودیم، وجود ویژگی‌های خاص در شخصیت سردار سلیمانی بود.

سرسنگی ادامه داد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) مراسم تشییع پیکر ایشان بی نظیر‌ترین مراسمی بود که در کشور برگزار شد. یکی از وجوهات مهم سردار سلیمانی شخصیت او وجه درونی این سردار دل‌ها بود.

سرسنگی ادامه داد: شهید سلیمانی یک چنین وجه و شخصیتی با خودش حمل می‌کرد. نیرو‌های مومن زیادی در کشور داریم که باعث می‌شود پرچم ایشان هیچ گاه به زمین گذاشته نشود. اما سردار سلیمانی کسی که جان خودش را با خدا معامله کرد و بعید است بتوانیم شخص دیگری را مثل ایشان پیدا کنیم.

به گفته‌ این مقام مسئول، بررسی نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه نشان می‌دهد که چقدر از شخصیت ایشان برای ما ناشناخته است.

سرسنگی افزود: سردار سلیمانی از یک سو محکم در برابر دشمن می‌ایستد و از سوی دیگر قلب او سرشار از عشق و محبت و رحمت است. امیدواریم برگزاری این مراسم ضمن یادآوری مقام این شهید بزرگوار، عاملی شود تا راه سلیمانی و سلیمانی‌ها در این کشور، ادامه پیدا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: ولایت مداری سردار سلیمانی مهمترین نکته‌ شخصیت ایشان بود و نباید از یاد ببریم که سلیمانی بیش و پیش از هر چیز سردار ولایت بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار