دستگردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

الگوسازی جامعه دانشگاهی از مکتب شهید سلیمانی در جشنواره ذوالفقار

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: هدف از برگزاری جشنواره ذوالفقار الگوسازی جامعه دانشگاهی از مکتب شهید سلیمانی بوده است.

مهدی دستگردی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جشنواره فرهنگی و هنری ذوالفقار اظهار کرد: هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری ذوالفقار آشنایی با زندگی و سیره «شهید سردار سلیمانی» بود.

او افزود: یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری ذوالفقار الگوسازی جامعه دانشگاهی از زندگی و مکتب شهید سلیمانی بوده است؛ چرا که ساده زیستی این شهید بزرگوار در همه عرصه‌های زندگی باعث می‌شود تا دانشجویان در آینده کشور استعداد‌های خود را به خوبی نشان دهند و استادان هم خدمت کردن در هر مکان و زمانی را به قشر دانشجویی مهم تلقی کنند.

دستگردی تصریح کرد: از آن جایی که شهید سلیمانی در وصیت نامه خود تاکید کرده بودند که در کنار شهید محمد حسین یوسف الهی به خاک سپرده شوند بنابراین اولین نشان سفیر فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تقدیم به خانواده شهید یوسف الهی شد تا توجه دانشجویان را به اهمیت این موضوع معطوف کنیم.

او ادامه داد: کتاب «حسین پسر غلامحسین» زندگی نامه شهید محمد حسین یوسف الهی است که در جشنواره ذوالفقار مطرح شد تا بتوانیم در زمان‌های مختلف از قبیل مسابقات دانشجویی آن‌ها را به قشر تحصیل کرده عرضه کنیم و با این کار نشان دهیم که مطالعه این کتاب تاثیر زندگی در آینده افراد خواهد گذاشت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: شهید سلیمانی بر موضوع ولایت و ولایتمداری تاکید ویژه‌ای داشته اند و عاقبت بخیری را در رعایت این موضوع می‌دانستند.

او در پایان یادآوری کرد: با برگزاری جشنواره ذوالفقار دانشجویان بین المللی هم می‌توانند از مکتب شهیدسلیمانی الگو بگیرند و آن را در زندگی آینده خود استفاده کنند.

همچنین گفتنی است که در این مراسم ۴۳ برگزیده در بخش‌های مختلف توسط هیئت داوران معرفی شد که از ۲۰ شهر کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نموده بودند. از این بین شهر‌های تهران، ساری و کرمان به ترتیب بیشترین تعداد برگزیده را به خود اختصاص داده و در بین دانشکده‌ها و مراکز آموزشی نیز دانشکده دکتر شریعتی تهران با ۷ برگزیده، آموزشکده قدسیه ساری با ۵ برگزیده و دانشکده شهید چمران کرمان با ۴ برگزیده رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. تعدادی از این برگزیدگان که در دو گروه دانشجویان و اساتید/کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این جشنواره شرکت نموده بودند در مراسم اختتامیه حضور داشته و تعدادی نیز به دلیل مسافت بسیار و شرایط کرونایی به این مراسم نیامده و نماینده‌ای از سوی ایشان در سالن حاضر شده بود.

لازم به توضیح است با تمامی برگزیدگان به زودی از سوی دبیرخانه جشنواره تماس حاصل شده و هماهنگی‌های لازم جهت ارسال جوایز به عمل خواهد آمد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار