رئیس شبکه بهداشت و درمان جوانرود گفت: کرونا نه تنها حذف نشده بلکه انواع جهش یافته آن زیر پوست شهر نفوذ پیدا کرده است که میزان قدرت انتقال و کشندگی بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مولود حسینی رئیس شبکه بهداشت و درمان جوانرود گفت : جوانرود فعلا در شرایط آبی است و با توجه به احتمال شیوع موج چهارم کرونا در اسفندماه و فروردین‌ماه از مردم شهرستان جوانرود درخواست داریم از این رویکرد عادی‌انگاری که به‌صورت تدریجی ترویج پیدا کرده پرهیز کنند.

او با تاکید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیش از گذشته، گفت : کرونا نه تنها حذف نشده بلکه انواع جهش یافته آن زیر پوست شهر نفوذ پیدا کرده است، که نوع جهش یافته آن میزان قدرت انتقال و کشندگی بیشتری دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جوانرود افزود: در بیمارستان جوانرود هم‌اکنون بیمار کرونایی بستری است، این باور که اگر کسی قبلا به کرونا مبتلا شده باشد دیگر به کووید مبتلا نخواهد شد اشتباه است و در شهر جوانرود چندین مورد داشتەایم که بیش از دو بار به کرونا مبتلا شده‌اند.

او به مردم شهرستان افزود: دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی، پرهیز از اجتماعات (مراسم تعزیه، عروسی، شب‌نشینی و مسافرت‌های غیرضروری)، استفاده مداوم از ماسک را رعایت کنند .

مسافرت به روانسر ممنوع است

فرماندار روانسر گفت: با توجه به ضرورت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، روانسر آمادگی پذیرش مسافر را ندارد و از مردم درخواست می‌شود از مسافرت به این شهرستان خودداری کنند.

سعدی مصطفی زاده افزود: عادی انگاری کرونا و بی‌توجهی به دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان در شرایط فعلی بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به بازگشت شهرستان به وضعیت قرمز شود.

او افزود: امکان بروز موج چهارم شیوع ویروس کرونا در شهرستان بالا گرفته و همه شهروندان باید مواظب موج چهارم کرونا باشند.

فرماندار روانسر ادامه داد: مردم شهرستان در همه حال با مسئولان همکاری می‌کنند و باید شیوه نامه‌های بهداشتی به خوبی برای مردم اطلاع‌رسانی و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

مصطفی زاده با بیان اینکه همه مردم و به ویژه اصناف ملزم به استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند، ادامه داد: ارائه خدمات به افراد بدون ماسک به ویژه در ادارات و ارگان‌های شهرستان ممنوع است و اصناف و بازاریان نیز باید به این مهم توجه جدی و ویژه داشته باشند.

فرماندار روانسر از سهل انگاری تعدادی از مردم و ادارات در رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی انتقاد کرد و افزود: شهروندان از شرکت در آیین‌های عزا و عروسی و مهمانی‌ها خودداری کنند.

او تشدید فعالیت‌های کمیته نظارت را خواستار شد و از راه اندازی گشت ارشاد کرونایی در این شهرستان خبر داد.

ابتلای ۸۴۹ نفر به بیماری کووید ۱۹ در روانسر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۴۹ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

محی الدین امینی افزود: از این تعداد ۶۵۷ نفر به صورت سرپایی و ۱۹۲ نفر نیز در مراکز درمانی بستری شده اند

تامین به موقع کالا‌های اساسی

فرماندار شهرستان روانسر گفت: تامین به موقع کالا‌های اساسی موردنیاز مردم و نظارت و بازرسی بر واحد‌های صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است.

سعدی مصطفی زاده افزود: اجرای گشت‌های مشترک و نیازسنجی برای تامین کالا‌های اساسی نیز ۲ برنامه اصلی است که ادارت عضو ستاد تنظیم بازار شهرستان باید به صورت مستمر آن را پیگیری کنند.

او افزود: با توجه به تغییر و تحولات موجود در بازار و نوسان قیمت کالا‌های اساسی، رصد بازار باید به صورت مستمر انجام شود.

فرماندار روانسر ادامه داد: در برخورد با کسانی که کالا‌های اساسی را احتکار کرده و معیشت مردم را قربانی سودجویی خود می‌کنند هیچ گونه اغماضی نباید صورت بگیرد.

مصطفی زاده با بیان اینکه گرانی کالا با گرانفروشی متفاوت است، گفت: انجام گشت‌های مستمر و حضور مداوم بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده‌ای سودجو خواهد شد.

او ادامه داد: اعضای کارگروه تنظیم بازار با بازدید‌ها و نظارت‌های مفید و هدفمند در کنار مردم باشند و از سوء استفاده برخی افراد و اصناف سودجو جلوگیری کنند.

انجام ۲ هزار و ۱۳۰ مورد بازرسی در سطح بازار

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت روانسر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۱۳۰ مورد بازرسی و ۱۲۱ مورد گشت مشترک در سطح بازار انجام شده که در این راستا برای ۱۲۶ متخلف پرونده تشکیل شده است.

جبار عثمانی با بیان اینکه واحد‌های متخلف بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه شده اند، افزود: معیوب بودن خدمات و کم فروشی بیشترین تخلف‌های صورت گرفته است.

او از جذب و توزیع ۵۸ تن روغن در این شهرستان در ماه‌های اخیر خبر داد و ادامه داد: ۲۰ تن روغن نیز در حال جذب است که در روز‌های آینده وارد بازار شهرستان می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان روانسر از توزیع ۲۳ هزار و ۷۰۰ تن مرغ، ۶ هزار تن گوشت قرمز، ۳۳ هزار تن قند، ۱۱۷ تن برنج و ۱۸۱ تن شکر از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد .

کاهش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی

فرماندار کنگاور گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این شهرستان از ۸۵ درصد ماه‌های اخیر به ۵۰ درصد در هفته گذشته کاهش یافته که این وضعیت، موجب نگرانی است.

 فرزاد الماسی گفت: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در کانون‌های پرخطر از جمله معابر درون شهری، فضا‌های عمومی، آرامستان ها، داروخانه ها، دفاتر پیشخوان و نانوایی‌ها بسیار محسوس است.

فرماندار کنگاور افزود: لازم است برای وارد نشدن به پیک چهارم که به طور قطع برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها را به دنبال خواهد داشت، مردم مانند گذشته دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند تا وارد شرایط سخت و محدودیت‌های شدید نشویم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا کنگاور از ساماندهی و جلوگیری از سد معبر در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: در راستای حمایت از دست‌فروشان که طی یک سال گذشته بسیاری از آن‌ها دچار خسارت و زیان شدند، به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی، از فعالیت آن‌ها ممانعتی به عمل نخواهد آمد و شهرداری مکلف است با دقت بر فعالیت آن‌ها نظارت کند.

فرماندار کنگاور در خصوص فعالیت ادارات شهرستان و اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی، افزود: ادارات اگر در رابطه با رعایت اصول بهداشتی در محیط کار خود کوچکترین کوتاهی را داشته باشند، مدیر مربوطه علاوه بر معرفی به مراجع بالاتر، باید پاسخگوی مشکلات و نواقصی که در مجموعه تحت امر خود دارد، باشد.

الماسی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ازدحام جمعیت در آیین پنجشنبه پایان سال، به منظور حفظ سلامت شهروندان از برگزاری این سنت دیرینه جلوگیری می‌شود.

او گفت: تمامی درب‌های آرامستان بسته خواهد بود و سپاه و نیروی انتظامی از هرگونه تجمع در مبادی ورودی آرامستان نیز جلوگیری خواهند کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.