رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : واکسیناسیون در استان کرمانشاه با تزریق واکسن کرونا به ۳۰۵ نفر از همکاران در بخش‌های درمانی آغاز شده و در مراحل بعدی ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پس از همه‌گیری کرونا، در استان با سه پیک بیماری مواجه بودیم که پیک اول بسیار ناچیز بود، پیک دوم بیماری در خرداد ماه به صورت متوسط بود، اما در پیک سوم در مهر ماه و آبان ماه شاهد بستری بیش از هزار و ۲۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بودیم.

او گفت: اما خوشبختانه با تمهیدات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته مشکلی از لحاظ تعداد تخت و تجهیزات در بیمارستان‌های استان نداشتیم و تنها مشکل در پیک سوم کمبود داروی رمدسیویر بود که ظرف مدت چند روز برطرف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در مجموع وضعیت استان کرمانشاه در این مدت رضایت بخش بود و خوشبختانه جو همدلی خوبی در بین مجموعه دانشگاه و مدیران ارشد استان وجود داشت و توانستیم در مدیریت کرونا و کنترل این بیماری موفقیت‌های بسیار خوبی را به دست آوریم.

 مرادی افزود: هر چند در هفته گذشته تعداد موارد بیماری به صورت مختصری افزایش یافته، اما اکنون روند بیماری در استان روند با ثباتی است.

او ادامه داد: تمهیدات و اقدامات لازم در استان جهت مواجه با پیک بعدی بیماری صورت گرفته است.

مرادی گفت: اکنون ۱۵۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۰ بیمار در بخش ICU و هشت بیمار نیز اینتوبه هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.