معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از خرید ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های استان در یک سال اخیر خبر داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح خدمات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مهار کرونا پرداخت و گفت : در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در استان تقاضا برای اقلام بهداشتی بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد و این در حالی بود که تا آن زمان هیچ کارخانه‌ای برای تولید این اقلام در کرمانشاه نداشتیم.

او با اشاره به نبود کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده دست بر پایه محلول الکل گفت : با همکاری و حمایت معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در همان ۱۰ روز نخست مجوز تاسیس سه کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل را صادر کردیم و تولیدات آنها خیلی زود روانه بازار استان شد.

 محمدی افزود: در چند هفته تولید محلول ضدعفونی بر پایه الکل آنقدر افزایش یافت که تا پایان اسفند تقریبا نیاز همه استان توسط تولیدکننده های داخلی پاسخ داده شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این‌که درجه الکل موجود در محلول های ضدعفونی هم یک نکته مهم برای ما بود، افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا با الکل حداقل ۷۰ درجه نابود می شود، نظارت بسیار سختی بر تولید محلول‌های ضدعفونی برای رعایت حداقل درجه الکل و استاندارد لازم اجرا کردیم تا تولیدات باکیفیتی به دست مردم برسد.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه تولید کننده های استان تجربه تولید محلول ضدعفونی را نداشتند ما آموزش لازم را هم در زمینه ترکیبات محلول ها به آنها ارائه و برای اطمینان از این کار محصولات آنها به صورت روزانه بررسی و آزمایش کردیم.

او با بیان اینکه معاونت غذا و دارو الکل موردنیاز کارخانه های استان را با قیمتی کمتر از قیمت بازار تامین کرد، گفت: ما تا انتهای اسفند ۹۸ حدود ۱۲۰ هزار لیتر الکل با کیفیت خرید کردیم و در اختیار تولیدکننده های محلول ضدعفونی قرار دادیم؛ به همین دلیل محصولات تولیدی این کارخانه ها ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزانتر از محصولات مشابه در سایر استان‌ها در اختیار مردم کرمانشاه قرار گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این‌که در هر مرحله از شیوع کرونا، استان کرمانشاه با بحران‌های جدیدی مواجه شد، گفت: در اواخر فصل تابستان که تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرد، مشکلات جدیدی به نام کمبود دستگاه های تنفسی، تخت‌های ویژه(آی سی یو)، دستگاه کمک تنفسی(ونتیلاتور) و دستگاه‌های مانیتورینگ علائم حیاتی مواجه شدیم.

او با اشاره به همراهی قابل تقدیر خیران و تلاش مسئولان استانی برای جذب اعتبار و بودجه از مرکز افزود: در نتیجه این تلاش‌ها تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های استان اضافه شده‌ است که یک اقدام بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.