معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پلمب بیش از ۱۹ هزار واحد صنفی استان در دوران شیوع کرونا به دلیل تخلفات کرونایی و عدم رعایت دستورهای بهداشتی خبر داد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  ابراهیم شکیبا گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۴۹۵ هزار مورد بازرسی توسط بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی از مراکز، اماکن تجمعی و سایر واحد‌های صنفی و صنعتی انجام گرفته است.

او افزود: طی این بازدید‌ها ۶۷ هزار و ۲۵۷ مورد اخطار بهداشتی صادر شده و بیش از ۲۱ هزار و ۲۰۷ واحد به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به دادستانی وتعزیرات حکومتی معرفی شدند.

شکیبا گفت: همچنین طی این مدت ۱۹ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورهای بهداشتی تعطیل و پلمب شده اند.

این مسئول بیان  کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته ۹۵ تالار پذیرایی به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد استانی کرونا تعطیل و همچنین ۴۹۷ قلیان سرا نیز پلمب شدند.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های بهداشتی گفت: از مردم استان درخواست داریم که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور درمراسم‌های جشن و عزا و همچنین مناسبت‌های پایان سال و استفاده از ماسک در کاهش زنجیره انتقال بیماری نقش آفرینی نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین از تمام افراد می‌خواهیم درصورت مشاهده هرگونه تخلف درمورد عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باسامانه بهداشت ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.