قاسمی گفت: مسیر فعلی اقتصاد کشور، مسیر سیاست‌زدگی است و اقتصاد کشور را به بن بست می‌رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  رستم قاسمی وزیر سابق نفت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با ارائه گزارشی از دوره فعالیت خود در وزارت نفت، سپاه قدس و قرارگاه سازندگی، گفت: در حوزه نظامی از روز اول بعد از پیروزی انقلابی اسلامی تحریم بودیم، اما چون به نیروی انسانی توجه و به آن اعتماد شد، پیشرفت کردیم و اکنون به یک قطب در دنیا تبدیل شده‌ایم.

او با اشاره به پیشرفت‌هایی که کشور در دوره‌های مختلف به دست آورد، افزود: کالا‌هایی خریداری و پول آن را نیز پرداخت کرده بودیم، اما به ما تحویل نمی‌دادند بر این اساس آن کالا‌ها را ساختیم و امروز در بسیاری از آن‌ها به خودکفایی رسیده ایم.

قاسمی با بیان اینکه حفاری و استخراج و اکتشاف نفت نیز قبل انقلاب همه در دست خارجی‌ها بود و از سوی آن‌ها انجام می‌شد، تصریح کرد: بعد از انقلاب تمام شرکت‌های حفاری رفتند و این شرایط، ایرانی‌ها را پای کار آورد و اکنون در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وزیر سابق نفت با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، تصریح کرد: وضع اقتصادی کشور خوب نیست و این مسیر ما را به بن بست می‌رساند و به رغم کار‌های بزرگی که در کشور شده، مردم به شکل جدی دغدغه معیشت دارند.

او با بیان اینکه ۸ میلیون بیکار در کشور داریم، تاکید کرد: اکنون دیگر موقع حرف زدن و سخنرانی کردن نیست و نیاز به یک مجموعه عملیاتی، با تجربه و کاری است که باید به میدان بیاید و مسیر و ریل کشور در حوزه اقتصاد را تغییر دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار