رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی از افتتاح مرکز آموزشی کارگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی در ابرکوه، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ناصر زارع، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مرکز آموزشی کارگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی به همت سازمان مردم نهاد نیک اندیشان بشارت و انجمن سرو نگین بی همتای کویر افتتاح شد.

او افزود: برای رسیدن به اشتغال پایدار و کاهش آمار بیکاری توجه به مشاغل خانگی یکی از راهکارهاست.

زارع سپس به معرفی رشته‌های آموزشی حوزه مشاغل خانگی پرداخت و اضافه کرد: فعالیت اقتصادی در محیط خانگی موجب امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی مشترک بوده و جلوگیری از رفت و آمد‌های شهری، صرفه جویی در هزینه‌های اجتماعی و در کنار خانواده بودن از مزایای مشاغل خانگی است.

این مسئول ضمن تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: این طرح ﺑﺎ ﻛﺎﺭﻓﺮﻣﺎﻳی ﻭﺯاﺭﺕ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﻛﺎﺭ و ﺭﻓﺎﻩ اﺟﺘﻤﺎﻋی و ﺗﺴﻬﻴﻠﮕﺮی ﺟﻬﺎﺩ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻫی به عنوان نهاد توسعه‌ای همزمان در ۳۱ استان کشور با هدف رونق اقتصاد خانواده، تحقق شعار جهش تولید و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در حال اجراست.

زارع با بیان اینکه اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی یکی از ویژگی‌های مهم این طرح می‌باشد، اذعان داشت: طرح توسعه ملی مشاغل خانگی با شناسایی ظرفیت‌ها و اولویت‌های هر شهرستان، متقاضیان را با توانمندسازی به بازار متصل می‌کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت افزایی در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی از برنامه‌های مهم این مرکز در توسعه اشتغال خانگی است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.