رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت:سامانه جامع بومی سازی برای زنجیره فولاد تعریف و بنا شده تا گسترش پیدا کند و بعد از بهره گیری در صنایع فولاد در سایر صنایع دیگر هم گسترش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات و تجهیزات شرکت ملی فولاد ایران گفت: امسال سال جهش تولید است و محور تمام فعالیت‌های ما باید تولید و توسعه داخلی سازی و بومی سازی باشد. انتظار داریم به جایی برسیم تا وابستگی ما در تکنولوژی و تولید به صفر برسد. در صنایع دیگر هم مثل سیمان بیش از ۸۵ درصد داخلی سازی انجام شد و امروز صنعت کشور در این حوزه‌ها روی پای خودش می‌ایستد.

او گفت: ایمیدرو سال گذشته ساختاری را برای بومی سازی‌ها تعریف و ابلاغ کرد تا تمام شرکت‌های تابعه از جمله شرکت ملی فولاد به این سمت حرکت کنند. این حرکت با برنامه است. حدود ۵۱۷ میلیارد دلار بودجه برای سال ۹۹ تعریف کردیم که تا امروز حدود ۳۲۰ میلیارد دلار آن محقق شده است. باید برنامه ریزی‌های بلند مدتی در حوزه بومی سازی داشته باشیم. سال هاست قطعات وارد کشور می‌شود که می‌تواند به راحتی داخلی سازی شود. امروز تجهیزاتی که برای فولاد قائنات وارد می شد با قیمت و زمان کمتر و از طریق تولیدات داخلی تولید می شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: سامانه جامع بومی سازی برای زنجیره فولاد تعریف و بنا شده تا گسترش پیدا کند و بعد از بهره گیری در صنایع فولاد در سایر صنایع دیگر هم گسترش پیدا خواهد کرد. این سامانه به برنامه ریزی و بهبود تصمیم گیری‌ها کمک خواهد کرد.

جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جمع خبرنگاران گفت: دیدگاه سازمان این است که کار‌های بزرگی باید در بخش فولاد انجام شود پس توقع ما در بوی سازی و اجرای مهندسی‌ معکوس است. دانش و توانمندی‌های لازم برای انجام این کار وجود دارد. هر آنچه که پیش از این وارد کشور می‌شد امروز تولید شده و ما هم پشتیبان بومی‌سازی‌ها خواهیم بود.

او گفت: وزارت صمت هم ساخت داخل را جدی گرفته و اگر هر قطعه ای داخلی شود جلوی واردات آن را خواهد گرفت. باید به دنبال آن باشیم تا با تکنولوژی‌های جدید همگام با دانش روز به صورت داخلی به تولید ادامه دهیم.

جعفری درباره تامین سنگ آهن گفت: سنگ آهن به عنوان ماده اولیه یکی از مباحث کلیدی در تولید فولاد است. توسعه اکتشاف در صدر عملکرد ایمیدرو قرار گرفته است. یک ذخیری بزرگ در عمق زیاد در استان یزد شناسایی شده. باید سنگ‌های کم عیار را که پیش از این با عنوان باطله در نظر گرفته می‌شد به کنسانتره تبدیل شود و بخشی از مشکل را حل کند.

او درباره عرضه سنگ آهن در بورس گفت: امروزه کل مصرف کنندگان عمده ما سنگ آهن را مستقیم از معادن دریافت می کنند.

با اشاره به گسترش چشمگیر حفاری‌ها گفت: برنامه‌هایی برای انتقال دانش و تکنولوژی تجهیزات داریم، اما بدون شک تا حدودی به واردات تجهیزات هم نیاز خواهیم داشت. اولویت ما داخلی سازی است، اما اجازه ایجاد اختلال در فرآیند بهره برداری و تولید را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فولاد ، بومی سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار