مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: لباس یکی از مهمترین شاخصه‌های فرهنگی و معرف فرهنگ یک کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی مد و لباس اسلامی و ایرانی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری و سینمایی اداره کل، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان و ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در دانشکده پسرانه فنی و حرفه‌ای خرم آباد برگزار شد.

احمد حسین فتایی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این مراسم ضمن قدردانی از همکاری مستمر دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در برگزاری چهار دوره متوالی جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی گفت: ایجاد انجمن مد و لباس استان در ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه را تقویت کرده و در طی سه سال گذشته شاهد برگزاری موفق این جشنواره در استان بوده ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: شیوه ویروس کرونا موجب شد برگزاری فیزیکی بسیاری از رویداد‌های هنری و فرهنگی به بستر فضای مجازی منتقل شود که این جشنواره و نمایشگاه آثار حاضر در آن نیز از آن جمله است.

او افزود: مهمترین هدف این جشنواره که به روح بلند شهدای مدافع سلامت استان تقدیم شده علاوه بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ارائه‌ی طرح‌های جدید برای لباس و پوشش مردان و زنان کشور بر پایه‌ی فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

فتایی سپس ابراز داشت: در کنار این جشنواره ضمن رونمایی از تازه‌ترین کتاب‌های ناشران و مولفین استان در این حوزه، از فعالان مد و لباس استان نیز تجلیل می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه انتقال داشته‌های فرهنگی کهن به نسل نو باید دربرگیرنده‌ی سلایق و نیازمندی‌های روز جامعه باشد، گفت: فرهنگ اسلامی و ایرانی ما از قدمت کهنی برخوردار است و ما اگر می‌خواهیم داشته‌های فرهنگی خود در بخش لباس را به نسل نوجوان و جوان کشور ارائه دهیم باید ضمن رعایت چارچوب‌ها و آموزه‌های اسلامی و ایرانی، به نیازمندی‌ها و سلایق روز جامعه نیز توجه کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
لرها مردمانی با فرهنگ غنی