مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان، مساجد و مراسم‌ مذهبی تعطیل می‌شوند.

فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اماکن ورزشی، اصناف گروه ۲ تا ۴، نماز جمعه و جماعات و مراسم‌ مذهبی به مدت دو هفته در این شهرستان تعطیل می‌شود.

او افزود: باتوجه به وضعیت قرمز شهرستان در پی شیوع ویروس کرونا حضور مدیر اداره و سازمان درجلسه ستاد کروناالزامی بوده و از فرستاندن نماینده خودداری نمایند.

بندری با بیان اینکه در بحث اصناف، فقط گروه یک مجاز به فعالیت هستند و چاپخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، قلیان‌سرا‌ها و ... تعطیل و رستوران‌ها نیز فقط مجاز به ارائه خدمات بیرون‌بر هستند، اظهار داشت: نماز جمعه و جماعات و مراسم‌های مذهبی نیز به مدت ۲ هفته در شهرستان بندر ماهشهر تعطیل خواهد بود.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با بیان اینکه تالارها، مراکز، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و استخر‌ها نیز تعطیل و اجازه فعالیت ندارند، تصریح کرد:همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها و ادارات، اقشار مردم، رسانه‌ها، فضای مجازی و ... باید دست به دست همدیگر داده تا شرایط شهرستان به حالت مطلوب برگردد.

این مقام مسئول از زحمات و تلاش‌های مستمر کارکنان پر افتخار حوزه بهداشت و درمان، مدافعان حوزه سلامت شهرستان، پزشکان، پرستاران، نیرو‌های خدماتی، بسیجیان و نیرو‌های داوطلبان خدمت که از زمان شیوع ویروس منحوس و مهاجم کرونا، به ویژه در هفته‌های اخیر، بدون هیچ چشم داشتی در بیمارستان‌های شهرستان و مراکز بهداشتی درمانی حضور فعال داشته اند و برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم شهرستان کوشش نمودند، تشکر و قدردانی نمایم.

بندری در پایان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در بحث فرهنگ سازی و مقابله با کرونا بیان داشت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این زمینه همه توان خود را بکار برده و در بحث مقابله با کرونا و فرهنگ سازی لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم یاری رسان ادارات و دستگا‌های متولی باشند.

محمدی شنبدی مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: ۳ بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، صنایع پتروشیمی و تامین اجتماعی در سرویس ارائه خدمات درمانی به بیماران هستند و تلاش کردیم حوزه پیش بیمارستانی و پیشگیری را نیز تقویت کنیم، همچنین از ابتدای آذر ماه امسال با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با همکاری بسیج و هلال احمر آغاز شده است در حال انجام غربالگری و پیگیری درب منزل هستیم.

او افزود: علاوه بر غربالگری و آموزش لازم، تست کرونا را نیز از اطرافیان بیماران انجام می‌شود این تست‌های سریع بیش از ۱۲۰ مورد در روز انجام شده تا در اولین مراحل بیماری، بیماران شناسایی و درمان آنان آغاز شود، ضمن اینکه باید به قانون "شفا" یعنی شستن دست‌ها استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مقید باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.