معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا ۲۴ بهمن، با شناسایی ۷۲ بیمار جدید به ۶۵ هزار و ۳۳۷ نفر رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،مریم کوشکی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: تا این تاریخ، ۲۰۱ هزار و ۹۶۵ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه‌های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۲۰۱ هزار و ۳۶۹ مورد اعلام شده است.

او بیان کرد: از این تعداد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های مرجع استان ۱۳۶هزار و ۳۲ مورد منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۳۱ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کوشکی گفت: بر همین اساس از تمامی مردم لرستان تقاضا می‌شود در خصوص رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، کاهش تردد‌های غیر ضروری، مسافرت های بین شهری و حذف تجمعات خطر آفرین از جمله حضور در آرامستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

او افزود: با ادامه روند موجود، احتمال بازگشت استان به شرایط نارنجی طی هفته های آینده محتمل است که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر،دلفان و سلسله در وضعیت زرد و شهرستان های  دورود، ازنا، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.