مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: پنج طرح در مه ولات به ارزش ۹۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی ساربان مدیر جهاد کشاورزی مه ولات با اشاره به بهره برداری از طرح‌های جهاد کشاورزی مه ولات، گفت: این طرح‌ها شامل لوله گذاری، مرمت و لایروبی قنات، مرکز پرواربندی ۵۰ راس گوساله، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و آبیاری قطره‌ای زیر سطحی هستند.

او افزود: طرح آبیاری قطره‌ای زیر سطحی در مقیاس ۱۵هکتار با اعتبار بالغ بر ۳هزار و ۹۵۰میلیون ریال که با اجرای این طرح برای پنج نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات ادامه داد: از مهمترین دستاورد‌های اجرای این طرح می‌توان به افزایش راندمان آبیاری تا ۹۷درصد و صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۸۴۰۰ متر مکعب در سال همچنین کوتاه شدن دور آبیاری، افزایش کیفیت و کمیت محصول تولیدی، کاهش رشد علفهای هرز و امکان کود آبیاری و تغذیه گیاه با کودهای شیمیایی از طریق این سیستم اشاره کرد.

ساربان بیان کرد: در سایر طرح ها توانسته ایم برای ۶۳ نفر به صورت مستقیم و ۷۳ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کنیم که هدف از اجرای طرح ها صرفه جویی درمصرف آب و جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش راندمان آبیاری، تثبیت شغل و حفظ قنات به عنوان یک سازه ی تاریخی بوده است.

انتهای پیام/ا.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.