معاون امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی گفت: مساحت اراضی ملی خراسان رضوی ۸ میلیون هکتار بوده که ۲میلیون هکتار آن تاکنون کاداستر و منجر به صدور سند تک برگ شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید رضا ابوترابی معاون امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی گفت:در سال ۱۳۹۳ که قانون جامع حد نگار به تصویب رسید کلیه دستگاه‌های دولتی مکلف به اخذ سند تک برگ اراضی ملی شده اند .
 
او افزود: در اجرای این قانون نقشه‌های اراضی ملی با مختصات جغرافیایی و با استاندارد کاداستر تولید و پس از جانمایی در سامانه ثبت منجر به صدور سند تک برگ می‌شود و در نتیجه از صدور اسناد معارض در اراضی ملی جلوگیری و حفاظت از اراضی ملی را تسهیل می‌نماید.

معاون امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: پیشرفت پروژه کاداستر اراضی ملی استان در سال ۹۹ یک میلیون هکتار بوده که رکوردی بی سابقه و معادل عملکرد ۵ سال گذشته است.

ابوترابی با اشاره به تفاهم نامه مشترک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای کاداستر ۳ میلیون هکتار دیگر از اراضی ملی استان تامین شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال ۵ میلیون هکتار از منابع ملی استان دارای سند مالکیت تک‌برگ شود.

او در بیان اهمیت منابع طبیعی و کاربرد آن تصریح کرد: اراضی ملی میراث نیاکان و امانت نسل‌های آینده و بستر حیات و توسعه است.

معاون امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی تاکید کرد:تاکنون ده‌ها هزار هکتار از عرصه ملی استان برای تامین اراضی مورد نیاز توسعه مسکن و توسعه شهر‌ها و روستا‌ها به ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن واگذار شده و همچنین عرصه مورد نیاز برای صد‌ها طرح کشاورزی، صنعتی و خدماتی از محل اراضی ملی تامین شده است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.