وزارت خارجه فرانسه از ایران خواست از برداشتن گام‌هایی که به ادعای این کشور می‌تواند به وخیم‌تر شدن وضعیت برجام منجر شود، خودداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی در توافق هسته‌ای ایران، اعلام کرد این کشور از ایران می‌خواهد گام‌هایی که به ادعای فرانسه می‌تواند به وخیم‌تر شدن وضعیت برجام منجر شود بر ندارد.

اگنس ون‌درمول گفت: به‌منظور حفظ فضای سیاسی و یافتن راه‌حل مبتنی بر مذاکره از ایران می‌خواهیم از برداشتن گام‌های جدیدی که می‌تواند وضعیت توافق هسته‌ای را وخیم‌تر کند خودداری کند. وضعیت این توافق هم‌اکنون به‌دلیل موارد متعدد نقض آن، ازجمله جدیدترین موردی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده به‌شدت نگران‌کننده است.


بیشتر بخوانید:


کاخ سفید نیز روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه‌ای ادعا‌های خود درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) را تکرار کرد و مدعی شد: «ایران باید به توافق هسته‌ای پای‌بند باشد تا تلاش‌های دیپلماتیک با این کشور از سرگرفته شود.»

کاخ سفید مدعی شد: «با همکاری شرکایمان، توافق هسته‌ای سکویی برای یک توافق جدید با ایران خواهد بود.»

هفته گذشته «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید با تکرار ادعا‌های دیگر مقامات آمریکایی مدعی شد که اگر ایران به توافق هسته‌ای برگردد، واشنگتن نیز بازمی‌گردد و افزود: «توافق هسته‌ای آغازی برای توافق جدید با هماهنگی شرکای ما خواهد بود و اکنون توپ در زمین ایران است.»

دولت بایدن همچنان به دنبال این است که چگونه می‌تواند توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، احیا کند.

این در حالی است که صحبت از بازگشت به راه‌حل دیپلماتیک در توافق هسته‌ای ایران و آمریکا درحالی بیان شده است که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن به شکلی یک‌جانبه خارج شد و تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کرد و حال دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی پای‌بند نبودن ایران به برجام و خوهان بازگشت تهران به توافق است.

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد پیش از سررسیدن ضرب‌الاجل تهران برای پایان دادن به تعهدات برجامی خود طرفین این توافق بتوانند به یک مصالحه دست یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
فرانسه بیخود می کنه به فرانسه چه ربطی داره؟مگردراین چندسال خودشون به یکی از تعهدات عمل کردند؟
آخرین اخبار