بارش‌ها در استان چهارمحال و بختیاری در سال آبی جاری در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت با کاهش ۳۳ درصدی همراه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش محسوس بارش‌ها در استان در سال آبی جاری، گفت: میزان بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۳۳ درصد کاهش دارد.

او افزود: با گذشت حدود دو ماه از فصل زمستان تنها ۲۳۱ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسید که این میزان بارش در مقایسه با ۳۴۴ میلیمتر بارش دوره مشابه میانگین بلندمدت با کاهش قابل توجهی روبرو است.


بیشتر بخوانید


چراغپور ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌های اسفندماه نیز بیشتر به شکل باران خواهد بود از این‌رو روند تداوم خشکسالی در استان با شدت بیشتری تداوم خواهد یافت.

او، میانگین استاندارد بارش سالانه استان را ۵۸۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: بارش‌های سال آبی جاری نسبت به میانگین بلندمدت با ۶۰ درصد کاهش روبرو است و برای رسیدن به میانگین استاندارد به ۳۴۹ میلیمتر بارش نیاز است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، ارتفاع کنونی برف در ایستگاه کوهرنگ را ۱۷ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ارتفاع برف در دوره مشابه میانگین بلندمدت حدود ۱۱۵ سانتی‌متر بود که این موضوع به شدت منابع آب زیرزمینی استان را تهدید می‌کند.

چراغپور با اشاره به افزایش دمای هوای استان در زمستان امسال، اظهار داشت: میانگین دمای پاییز امسال یک درجه سانتی‌گراد گرمتر از پارسال بود و این روند افزایش دما در فصل زمستان نیز در بیشینه دمای استان محسوس است.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار