صبوری گفت: همزمان با دهه فجر ۷۱ طرح در حوزه صنعت برق استان با ۵۳۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی گفت: از مجموع طرح ها ۲۵ پروژه در مناطق شهری و ۴۶ پروژه در نقاط روستایی اجرا شده که هزینه اجرای طرح های شهری ۲۱۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و طرح های روستایی نیز ۳۲۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بوده است.

صبوری افزود: بهای برق مصرفی ۱۰۱ هزار و ۹۸۹ مشترک خانگی استان، با جمعیت ۴۰۸ هزار نفر، با اجرای طرح برق امید ۱۰۰ درصد رایگان شد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: ۲۷ درصد مشترکان خانگی شهری و ۴۵ درصد مشترکان خانگی روستایی استان از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهاری مصرف برق برخوردار شدند.

صبوری گفت: ۵۹ درصد مشترکان خانگی شهری و ۴۹ درصد مشترکان روستایی در گروه خوش مصرف ها و ۱۴ درصد مشترکان شهری و ۶ درصد مشترکان خانگی روستایی نیز در گروه پرمصرف ها قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی عنوان کرد: میزان مصرف مشترکان خانگی خوش مصرف نیز در ماه های غیرگرم بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های گرم از ۸۱ تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در خصوص مشترکان پرمصرف نیز گفت: این مشترکان در ماه های غیرگرم بیش از ۲۰۱ کیلووات در ساعت و در ماه های گرم بیش از ۳۰۱ کیلووات ساعت برق مصرف می کنند.

فرصت ۶ ماهه به مشترکان پرمصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: دولت برای اجرای طرح برق امید ۶ ماه فرصت داده است و پس از این مدت ممکن است تعرفه های بازدارنده و سنگینی برای مشترکان پرمصرف اعمال شود.

صبوری افزود: هدف گذاری قرارگیری مشترکان خوش مصرف در گروه کم مصرف است و همچنین مشترکان پرمصرف را نیز بتوانیم به محدوده مشترکان خوش مصرف هدایت کنیم و کاهش ۱۰ درصدی مصرف بخش خانگی و انتقال آن به بخش صنعت، از اهداف مهم طرح برق امید است.

مطالبه میلیاردی شرکت برق از مشترکین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی با بیان اینکه این شرکت ۳۱۰ میلیارد ریال از مشترکان مطالبه دارد، گفت: عمده مطالبات مربوط به صنایع، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی استان است.

صبوری وضعیت پرداخت مشترکان خانگی و تجاری این استان را نیز ۹۰ درصد دانست.

شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

افزایش ۱۰ درصدی راندمان سیکل ترکیبی شیروان

صبوری گفت: تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به هزار و ۴۳۴ مگاوات رسیده است که راندمان این نیروگاه را از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد ارتقا داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی افزود: توان تولید برق آخرین واحد بخار این نیروگاه را ۱۶۰ مگاوات و میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این واحد چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

صبوری عنوان کرد: این نیروگاه  بیش از چهار برابر مصرف برق استان است.

او عنوان کرد:این شرکت تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و در مواردی روستاهای دارای ۵ خانوار و محله های عشایر نشین هم برق رسانی کرده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.