معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کردستان گفت: جشنواره ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کردستان عصر امروز در نشست «زن کرد-سرمایه اجتماعی-توسعه فرهنگی» که به مناسبت دهه فجر در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از رویکرد‌های ماست که در کردستان تصویب شده این برنامه برنامه‌ای نتیجه محور و مبتنی بر وضعیت استان است و نخستین گزارش اجرای برنامه را امروز از زبان مسوولان استان شنیدیم که تحولات خوبی برای زنان و خانواده‌های استان بدنبال دارد.

او با بیان اینکه هدف ما بهبود شرایط زندگی و اعتلای رشد آحاد جامعه است، افزود: تلاش براین است مشکلاتی که گریبانگیر جامعه است را رفع کنیم و عرصه را برای جوانان باز کنیم.

ابتکاربا گرامیداشت یاد و خاطر ۵۶۰ شهید زن کردستان خاطر نشان کرد: امسال جشنواره هفده هزار زن شهید و جانباز در تک تک استان‌های کشور برگزار می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معرفی زنان شهید و ایثارگر و از خودگذشتگی زنان جانباز را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: این جشنواره در کردستان نیز با قدرت و صلابت برگزار می‌شود.

ابتکار کردستان را سرشار از سرمایه‌های عظیم و استعداد‌های بی‌نظیر دانست که وظیفه مسوولان را برای خدمت به این خطه سنگین‌تر کرده است و بیان کرد: اجرای سند ارتقای وضعیت زنان می‌تواند مشکلات زیادی را بردارد و عرصه را برای تلاش بیشتر بانوان باز کند.

او اعلام کرد: طرح جامع بررسی آسیب‌های اجتماعی زنان را در سطح کشور به پایان رسیده که مقدمه سند ارتقای زنان، مطالعات آسیب‌ها و اطلس زنان در کردستان بوده است.

ابتکار سازمان‌های مردم نهاد را نقطه اتکای دولت دانست و افزود: برای تقویت و توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد تلاش شده و برای دو هزار و ۲۰۰ نفر از سازمان‌های مردم نهاد حوزه بانوان دوره آموزشی حضوری مجازی برگزار شده است.

او بیان کرد: تمامی سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به صورت مجازی و رایگان در این دوره‌ها شرکت کنند.

ابتکار اضافه کرد: فرصت پروژه‌های اختصاصی برای سازمان‌های مردم نهاد برقرار است و معاونت زنان از پروژه‌ها حمایت می‌کند.

او بیان کرد: طرح‌هایی از فعالیت‌های هنری زنان اجرا شده که سمفونی شهرزاد از جمله این طرح‌ها بوده است و جنبه بین‌المللی پیدا کرد و توسط گروهی از بانوان اجرا شد.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: هنرستان هنر‌های زیبای سنندج در صورت آمادگی می‌تواند کاری تهیه و ضبط کند تا بصورت وسیع در فضای مجازی از طریق معاونت امور بانوان ریاست جمهوری انتشار یابد.

او به شخصیت حضرت خدیجه (س) پرداخت و گفت: فعالیت‌هایی از جمله تدوین کتاب مرور تاریخی زندگانی و شخصیت حضرت خدیجه (س) انجام شده که این کتاب در روز زن توسط رئیس جمهور رونمایی شد و می‌تواند مبنای مسابقات کتابخوانی حوزه بانوان باشد.

او شرایط کشور را شرایط دشواری دانست و اضافه کرد: وجود کرونا، جنگ روانی و شرایط اقتصادی، کشور را در وضعیت سختی قرار داده است، اما مردم با صبر و تاب‌آوری ایستادگی کرده‌اند و امید که مشکلات را پشت سر بگذاریم و شاهد آینده‌ای بهتر در کشور باشیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کرونا ویروس ، جنگ نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.