فاز اول شبکه رادیویی دیجیتال جمعیت هلال احمر استان کرمان با حضور استاندار و رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در دومین روز سفر رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر به استان کرمان شبکه رادیویی دیجیتال جمعیت هلال احمر پشتیان ستاد مدیریت بحران استان با حضور استاندار کرمان و سایر اعضای کارگروه ستاد مدیریت بحران افتتاح شد.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه کرمان بیشترین عملیات امدادونجات در سطح کشور دارد، بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر در زمان حوادث و بحران مسئولیت امدادونجات را به عهده دارد.

او با بیان اینکه دیجیتال کردن سیستم ارتباطی جمعیت هلال‌احمر در زمان بحران در دستورکار است گفت: از الزامات مدیریت بحران اصل هماهنگی است و نیاز به سیستم دیجیتال برای هماهنگی بیشتر مورد تأکید است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از مراکز مهم پشتیبانی عملیات امداد و نجات کشور و معین چند استان دیگر است، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان در طی ۱۰ ماهه گذشته بیشترین عملیات امدادونجات در حوادث ترافیکی و جوی در سطح کشور را انجام داده است.

در این جلسه رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز آمادگی جمعیت هلال‌احمر برای پوشش حوادث را از ضروریات دانست و بیان داشت: افزایش پایگاه‌های امدادونجات در جاده‌ها و تقویت انبار‌های هلال‌احمر در استان کرمان از ضروریات است که باید با جدیت پیگیری کنیم.

او با بیان اینکه امروز تقویت ناوگان جاده‌ای هلال‌احمر استان کرمان به ارزش پنج میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: ۳۳ میلیارد تومان مجموع پروژه‌های عمرانی جمیعت هلال‌احمر در دهه فجر امسال در استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در این مراسم  فراگیری آموزش‌های همگانی و امدادونجات در ستاد مدیریت بحران با هدف امدادرسانی سریع و موفق در حوادث را تاکید کرد.

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر باعث آرامش مردم در زمان حوادث و بحران‌ها است، افزود: در هر شرایطی آمادگی برای مواجهه با حوادث و آموزش‌های بحران بسیار جدی و ضروری است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد هنوز جدیت در فراگیری آموزش‌ها وجود ندارد و باید به‌صورت حرفه‌ای برای این مهم کار شود افزود: کرمان وسیع‌ترین استان کشور است و حوادث زیادی را در طول سال تجربه می‌کند.

او با بیان اینکه کلکسیونی از وقایع و حوادث طبیعی در استان کرمان وجود دارد و ستاد مدیریت بحران استان کرمان تقریبا همیشه در آماده باش است، بیان کرد: موقعیت جغرافیایی استان کرمان در جنوبشرق کشور باعث شده که برای سایر استان‌ها نیز پشتیبان بوده و آمادگی لازم را داشته باشد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه هنوز تا به رسیدن به نقطه مطلوب و تجهیزات مناسب فاصله زیادی داریم گفت: تقاضا داریم تجهیز استان کرمان در اولویت قرار بگیرد چرا که باید سایر استان‌ها را نیز پشتیبانی کند.

او با بیان اینکه مهمترین نیاز در زمان حوادث حضور به موقع است که تنها ابزار اطلاع از حوادث ارتباط مناسب است افزود: به نظر می‌رسد ارتباطات تلفنی موبایلی و سیار جایگزین ارتباطات رادیویی نمی‌شود و این یک ارتباط قابل اطمینان است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ارتباط دیجیتالی و رادیویی از ضروریات ارتباط‌گیری کشور در زمان حوادث و بحران است گفت: ایجاد خانه‌های هلال در نقاط مختلف روستا‌ها کار بسیار خوبی است و در آموزش مردم در زمان حوادث بسیار موثر است.

در حاشیه این مراسم از ۶ خودروی امدادی و اداری جمعیت هلال احمر استان کرمان رونمایی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار