نماینده ائتلاف فتح عراق درباره بازگشت تروریست‌های داعش از اردوگاه «الهول» در مرز سوریه به عراق هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمد البلدوی» نماینده ائتلاف الفتح پارلمان عراق، امروز (یک‌شنبه) درباره بازگشت تروریست‌های داعش و خانواده‌های آن‌ها از اردوگاه «الهول» در سوریه به عراق هشدار داد.

او با اشاره به اینکه دولت نباید ارزش خون و فداکاری‌های عراقی‌ها را نگه دارد، خواستار کوتاهی نکردن در مقابله با بازگشت این تروریست‌های جنایتکار شد.

البلدوی گفت: پروژه‌ای برای بازگرداندن آوارگان از اردوگاه الهول در سوریه وجود دارد و وزارت مهاجرت و آوارگان تاکید کرده است که دولت چنین بخشنامه‌ای دارد، در حالی که نیرو‌های ملی و خدمات امنیتی چنین بخشنامه‌ای را انکار می‌کنند.

او افزود: بیشتر افراد در اردوگاه الهول مجرم هستند و اگر آن‌ها وارد عراق شوند، این به معنای جنایتی است که علیه جامعه عراق انجام شده است.

نماینده عراق تاکید کرد: دولت باید نسبت به تروریست‌هایی که در اردوگاه‌های سوریه هستند هشیار باشد و از بازگشت آن‌ها به عراق، بدون اینکه از خون و فداکاری مردم عراق بگذرد، جلوگیری کند.

از سوی دیگر، «علی الاوائلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق، در خصوص سوء استفاده تروریست‌های داعش از شرایط جوی و بروز سیلاب در برخی مناطق استان‌های الانبار، دیاله، صلاح الدین و نینوا برای نفوذ به این استان‌ها هشدار داد.

او گفت: بیشتر مناطقی که تروریست‌ها برای تحرکات خود استفاده می‌کنند برای نیرو‌های امنیتی کاملا مشخص و آشکار است لذا شایسته است که دوربین‌های حرارتی برای رصد این نقل و انتقالات نصب شود تا از مصافتی دورتر در زمانی که شرایط جوی نامساعد است، این تروریست‌ها زیر نظر گرفته شوند.

این کارشناس افزود: شرایط جوی و بارش باران و وقوع سیلاب در برخی مناطق موجب می‌شود تا تروریست‌ها برای نفوذ از نوار مرزی با جابه جایی میان استان‌ها سوء استفاده کند.

الوائلی همچنین این شرایط را فرصتی خوبی برای نیرو‌های امنیتی عنوان کرد، زیرا مخفیگاه‌های زیر زمینی تروریست‌ها و تونل‌های انتقالی آنان مملو از آب باران شده است و هم اکنون تروریست‌ها و گروهک‌های جنایتکار در تیررس نیرو‌های امنیت برای هدف قرار گرفته شدن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار