هیئتی متشکل از سفرای چند کشور اروپایی به منظور گفتگو با مقامات دولت مستعفی مستقر در جنوب، وارد عدن یمن شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، یک هیئت متشکل از سفرای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ساعاتی پیش برای دیدار با مقامات دولت مستعفی یمن وارد عدن شد.

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای سفرایی از کشور‌های فرانسه، هلند، بلژیک، نروژ، آلمان، سوئد، ایرلند و فنلاند در این سفر حضور دارند و برای دیدار با مقامات دولت مستقر در جنوب یمن، که مورد حمایت عربستان است، برنامه دارند.

این سفر همزمان با اعلان آمریکا برای خروج جنبش انصارالله یمن از فهرست گروه‌های تروریستی و نیز قطع کمک نظامی- اطلاعاتی به ائتلاف متجاوز سعودی صورت گرفت. جزئیات بیشتری از هدف سفر هیئت اتحادیه اروپا و برنامه‌های احتمالی آن‌ها در یمن عنوان نشده است.

عربستان که پیش از این و به بهانه حمایت از منصور هادی ائتلافی با سایر کشور‌های عربی تشکیل داده بود و یمن و مردم بی‌گناه آن را بیش از ۵ سال مورد حمله قرار داده، هم اکنون با همپیمان خود امارات به اختلاف رسیده و در شهر عدن با یکدیگر به مقابله برخواستند. شهر بندری عدن در جنوب یمن بار‌ها شاهد درگیری‌های نیابتی میان نیرو‌های مورد حمایت امارات از یکسو و نیرو‌های دولت منصور هادی تحت حمایت عربستان، از سویی دیگر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار