مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از رونمایی سند چشم‌انداز راهیان نور استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: طرح جامع و کامل چشم‌انداز سند راهیان نور استان تنظیم و در مراحل پایانی قرار دارد که در ایام دهه فجر از این سند رونمایی خواهد شد.

او افزود: راهیان نور یک سرمایه ملی و عمومی مردم کشور ما است که در حفظ و حراست از آن مردم و مسئولان باید بکوشند. شاید برخی تصور کنند که مسئولیت برگزاری راهیان نور با سپاه است، اما با توجه به این سند هر دستگاهی وظایفی در جهت توسعه و ترویج سرمایه ملی راهیان نور دارد که در سطح ملی تدوین شده و در رده استانی هم در حال پیگیری و تدوین این سند هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ دستگاه در تنظیم و تدوین این سند نقش دارند، افزود: هر دستگاهی به خاطر وظایفی که در شکل‌گیری راهیان نور دارد بخشی از این سند را تنظیم کرده و به صورت رسمی وظیفه به آن‌ها ابلاغ شده است.

ظفری ادامه داد: دبیر شورای هماهنگی تهیه سند حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است که به همین منظور به‌عنوان دبیر مجموعه طرح‌ها را جمع‌آوری کرده و تبدیل به سند بزرگی می‌کند که در آن مشخص می‌شود هرساله چه اتفاقاتی در راهیان نور در جریان است. کمیته پیگیری این موضوع هم در هر شهرستان فعال‌شده و وظایف خود را پیگیری می‌کنند.

او گفت: بومی شدن و تهیه این سند انجام گرفته و در قالب دستورالعمل به دستگاه‌ها ارائه شده است که ظرف یک هفته تا ده روز آینده از این سند رونمایی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: تنظیم این سند افتخاری برای استان است که همه باید در این امر مهم تلاش کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.