ایجاد پهنای باند ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه توسط نوکیا و وودافون

نوکیا و وودافون موفق شدند در آزمایش جدید خود پهنای باند ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در فیبرنوری را به ثبت برسانند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نوکیا و وودافون آزمایش فناوری جدید پهنای باند که با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه در یک طول موج تکمیل می‌کند را به پایان رسانده‌اند. این آزمایش با استفاده از انواع شبکه‌هایی که در آخرین مایل بین یک ISP و کاربر دیده می‌شود، انجام شده است. این بدان معنی است که در نهایت می‌توان آن را در مقیاس تجاری گسترش داد. بیشتر جهان هنوز با سرعت اینترنت در قلمرو مگابیت بر ثانیه در حال گذران امور خود هستند. کشورهایی مانند ژاپن و نیوزیلند امکان دسترسی به اینترنت 10 گیگابیت بر ثانیه را دارند. این سرعت‌ها برای مدتی نیازهای افراد را تامین می‌کنند اما تقاضا دائما در حال افزایش است. بنابراین شرکت‌های مخابراتی به فکر توسعه شبکه خود هستند.


بیشتر بخوانید


نوکیا و وددافون

زیرساخت‌هایی که از اپتیک‌های 25 گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند، به تولید نزدیک‌تر هستند و در آخرین دستاورد، نوکیا و وودافون نشان داده‌اند که این اپتیک‌های کلاس 25G می‌توانند برای ارائه 100 گیگابیت بر ثانیه استفاده شوند. دستیابی به شبکه با استفاده از یک شبکه نوری غیرفعال (PON) صورت گرفته‌ که نوعی از سرویس‌دهی به در قسمت جابه‌جایی بین ISP و خانه یا محل کار است. این تیم موفق شد داده‌های اضافی را با استفاده از تکنیک‌های جدید پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) در یک طول موج، منفرد کند.

عرضه تجاری اینترنت با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه در نیمه دوم دهه میلادی

تکنیک دیگر انتقال سرعت انعطاف پذیر نامیده می‌شود که مودم‌ها را بر اساس داشتن ویژگی‌های مشابه از دست دادن یا پراکندگی دسته‎‌بندی می‌کند. این کار انتقال داده را کارآمدتر می‌کند و تاخیر و مصرف برق را کاهش می‌دهد. این تیم می‌گوید این اولین باری است که از سرعت انعطاف پذیر در PON استفاده می‌شود و نشان می‌دهد که فضای زیادی برای بهبود فناوری مورد استفاده وجود دارد. قرار است DSP مورد استفاده در این آزمایش به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرد ، سرعت 50 گیگابیت بر ثانیه و 100 گیگابیت بر ثانیه می‌تواند در نیمه دوم این دهه میلادی به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار