رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد از تأمین ۲۰۰ تن سیب درختی باغداران این شهرستان برای توزیع و تنظیم قیمت در شب عید لرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،حمید آزادبخت رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۲۰۰ تن سیب درختی باغداران این شهرستان برای توزیع و تنظیم قیمت در بازار شب عید لرستان تامین می‌شود.

حمید آزادبخت افزود: در راستای تامین میوه شب عید امسال برای نخستین بار سیب مورد نیاز در سطح استان از مجموع باغات بروجرد تامین خواهد شد.

او اظهار داشت: شهرستان بروجرد به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب و قرار گرفتن باغات سیب آن در منطفه گلدشت دارای مرغوبترین و با کیفیت‌ترین سیب‌های پاییزه است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد با اشاره به تولید ۳۰ هزار تن سیب پاییزه در بروجرد بیان کرد: سیب تولیدی دربروجرد به دلیل آب و هوای مطلوب سالم‌ترین محصول بوده که تنها ۹ هزارتن آن برابر با یک سوم در سردخانه شهرستان نگهداری می‌شود.

آزادبخت ادامه داد: در سال‌های گذشته سهمیه سیب تنظیم بازار شب عید استان لرستان از شهرستان سمیرم تهیه و توزیع می‌شد که امسال با همکاری فرمانداری از باغات سیب بروجرد تامین شده است.

او اضافه کرد: پرتقال مورد نیاز بازار شب عید استان نیز از باغات شمال کشور تامین خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد یادآور شد: سال گذشته ۱۷۰ تن میوه با هدف تنظیم بازار شب عید در سطح شهرستان بروجرد توزیع شد.

شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.