مدیر کل کمیته امداد کردستان از پرداخت ۴۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم نیکوکار کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رسول شیخی زاده مدیر کل کمیته امداد کردستان در دومین جلسه شورای زکات کردستان که با حضور مدیر کل امور اجرایی زکات کشور برگزار شد، عنوان کرد: از هزار و ۶۵۷ روستای استان کردستان هزار و ۲۸۷ روستا پرداخت کننده زکات هستند.

او افزود: ۴۵ میلیارد تومان زکات در ۱۰ ماهه نخست امسال جمع آوری شده است.

شیخی زاده گفت: از این مبلغ زکات چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان غلات، ۲۰ میلیارد تومان واجب و مال التجاره، ۱۸ میلیارد تومان فطریه، یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان مستحق و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کفاره بوده است.

او بیان کرد: ۳۹ میلیارد تومان از زکات جمع اوری شده برای فقرا هزینه شده است که با این مبلغ ۴۱ فقره جهیزیه، ۱۷۷ مورد کمک هزینه درمانی، ۲۸۲ مورد کمک هزینه تحصیلی، ۳ مورد آزادی زندانیان، ۲۷ مورد خرید و احداث مسکن، ۱۸ مورد تعمیرات مسکن تامین شده است.

او ادامه داد: همچنین از این مبلغ زکات ۵۳ هزار مورد کمک معیشت به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: ۶ میلیارد تومان از مبلغ زکات نیز برای ۹۳ مورد پروژه عام المنفعه مانند ساخت مسجد، خانه عالم، غسالخانه و سایر پروژه‌ها هزینه شده است.

او افزود: تمامی زکات جمع آوری شده در همان شهرستان، روستا و منطقه جمع آوری شده و با همکاری خیران، معتمدین و روحانیون هزینه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.