۹۰ درصد واحد‌های شهرک‌های صنعتی فعال هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: بیش از ۹۰درصد واحد‌های شهرک‌های صنعتی در کردستان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی یک و سه سنندج، با اذعان به فعال بودن بیش از ۹۰% واحد‌های صنعتی این شهرکها، خاطرنشان کرد: تردد‌های صبحگاهی آن‌ها نشان می‌دهد که این شهرک‌ها زنده و محل کار و درآمد هستند، لذا حفاظت از آنجا مهم است.

او در خصوص بحث تصرف بخش‌های وسیعی از انتهای شهرک‌های صنعتی منتهی به روستای آساوله توسط سودجویان و تفکیک و فروش منتج به ساخت و ساز منازل مسکونی در آن، اظهار داشت: قلع و قمع ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته شده (توسط قشر ضعیف جامعه) در اراضی تصرف شده شهرک صنعتی اگرچه قانونی، اما میسر نیست، اما باید از اراضی باقیمانده که اموال دولت است، حفاظت و با تعیین مالکیت و اخذ سند از تصرفات بیشتر، جلوگیری شود.

تردد جمعیت بیش از ۱۱ هزار نفری ساکن در روستا و شهرک آساوله از داخل شهرک‌های صنعتی، از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی این شهرک هاست که معاون اقتصادی استاندار در این خصوص ضمن اذعان به حقوق عرفی مردم آساوله که پیش از ساخت شهرک‌های یک و سه از این مسیر‌ها تردد داشته اند، بر ضرورت تعیین تکلیف و توسعه و مناسب سازی مسیر جایگزین تاکید کرد.

تخلیه زباله خانگی توسط بسیاری از اهالی آساوله در داخل شهرک‌های صنعتی یکی دیگر از مشکلات مطرح شده بود که مهندس جعفری خواستار بررسی و تصمیم گیری در خصوص نحوه پرداخت عوارض توسط اهالی به دهیاری آساوله به منظور جمع آوری زباله از همه مناطق روستا حتی منازل خارج از طرح هادی، شد.

او همچنین در خصوص تاکید دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در این شهرک ها، اظهار داشت: با توجه به اینکه زونبندی در این شهرک ها، دقیق نیست و واحد‌های مختلف در کنار هم قرار دارند، باید ساخت تصفیه خانه بررسی شود و اگر قرار است ایجاد نشود باید محدودیت‌های اعمال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در پایان ضمن یادآوری نقش پررنگ بانک‌ها در توسعه اقتصادی استان‌هایی مانند کردستان، بر ضرورت تعیین تکلیف سند واحد‌های در رهن بانک‌ها تاکید کرد و با اشاره به وجود ۲ مرز رسمی و تلاش برای ایجاد مناطق ویژه و آزاد در استان، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا واحد‌های تولیدی به سمت تولیدات صادرات محور حرکت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.